• vita stenen

    Studentrabatter utan csn-kort?

    Kan man få det?

    Säg att man tex studerar utan att ta/få csn bidrag, då får man ju inget kort. Men borde man ändå inte kunna få utnyttja studentrabatterna?? Hur gör man då isf?

  • Svar på tråden Studentrabatter utan csn-kort?
  • Sexymala

    Alltså, Mecenatkortet får du inte. Det är från CSN. Sen fins ju studentkortet med, som du får från kåren, och kåren måste man ju betala in till. Så vad jag ser borde du får studentkortet, vilket ger typ samma rabatter som mecenatkortet.

    Men jag är inte alls säker. Jag får båda, för jag tar CSN och betalar till kåren. Sen är jag skriven på TVÅ högskolor, så jag har två studentkort och ett mecenatkort/termin! Galet!

  • Tecken

    Jag har studerat utan (och med) CSN, och jag har alltid fått Mecenat- eller Studentkortet (beroende på vad kåren har valt). Däremot kan du inte få CSN-kortet, om du inte har CSN.

  • Tricis

    Sexymala skrev 2009-02-14 11:14:34 följande:


    Alltså, Mecenatkortet får du inte. Det är från CSN. Sen fins ju studentkortet med, som du får från kåren, och kåren måste man ju betala in till. Så vad jag ser borde du får studentkortet, vilket ger typ samma rabatter som mecenatkortet.Men jag är inte alls säker. Jag får båda, för jag tar CSN och betalar till kåren. Sen är jag skriven på TVÅ högskolor, så jag har två studentkort och ett mecenatkort/termin! Galet!
    mecinatkortet får man när man betalat kåravgiften. har inget med CSN att göra.
  • softisch

    jag har oxå båda två och inte får jag ngn csn eller har ansökt om det.

  • Miss Lau

    Jag studerar utan studiemedel men får ändå Studentkortet. Däremot har jag verkligen noll koll på ev. rabatter eftersom jag aldrig använder kortet.

  • vita stenen

    Tack för alla svar.

    Studentkortet får man bara när man pluggar på högre nivåer va?

    Jag menar typ Komvux, då verkar det inte finnas någon möjlighet att utnyttja studentrabatter.

  • Tricis

    studentkortet är för universitet/högskolestudier och det är ens egna kår som styr om man får det eller ej.

    varken studentkortet eller mecinatkortat har med csn att göra utan med att man betalat kåravgiften.

Svar på tråden Studentrabatter utan csn-kort?