• Alexza­ndrah
    Äldre 15 Feb 19:10
    22316 visningar
    12 svar
    12
    22316

    Vart är det varmt i April/Maj?

    Jag och min sambo är sugna på att åka utomland i April/Maj.
    Vart är det varmt då??

  • Svar på tråden Vart är det varmt i April/Maj?
  • zillu
    Äldre 15 Feb 19:12
    #1

    Hm, om jag inte minns fel så vet jag flera som säger att Grekland ska vara som finast den årstiden. Har dock aldrig varit där själv! Men skulle vilja!

  • Äldre 15 Feb 20:12
    #2

    De varmaste ställena i Europa den tiden är Turkiet och Cypern.

  • irmeli­arlin
    Äldre 15 Feb 20:32
    #3

    April och Maj kan du åka nästan i hela Europa. Bulgarien skulle jag väl undvika den årstiden men annars har du nog i stort sett sommarvärme i Kroatien, Spanien (Mallorca är väl gränsfall i april men inga problem i maj), Grekland (vet inte hur det är med fastlandet men öarna). Turkiet har någon annan redan sagt, åk till rätt del bara ;o)

    Samtidigt beror det på hur varmt du vill ha. Vi kom nyss hem från gran canaria där temperaturen låg mellan 17 och 20. För mig är det lite för kallt, men de flesta andra verkade tycka att det var helt ok. Jag vill kunna bada vilket vi bara kunde göra de sista två dagarna när det var runt 20-21 i luften. Kallt i vattnet var det ändå. Men där har du ju ganska varmt i april/maj ändå, kanske för varmt...

  • Alexza­ndrah
    Äldre 16 Feb 21:24
    #4

    Tack så mycket för alla bra tips! :)
    Jag vill ha riktigt varmt och skönt helst över 20grader! :) Kan hända att resan blir i början på juni istället för att vara säker på att det är så varmt som ja vill ha det! :P

  • Ellino­ra
    Äldre 16 Feb 21:35
    #5

    Egypten kanske!!

  • irmeli­arlin
    Äldre 17 Feb 21:09
    #6

    Åker du i juni kan du nog åka i princip varsomhelst i södra Europa! :o)

  • Längta­nde mamma
    Äldre 18 Feb 11:07
    #7

    Södra Spanien var jag i för 2 år sedan i april/maj (var där över valborg + en vecka). Det regnade, blåste, och var ca 12 grader varmt. Jag kan INTE rekommendera det då. Vi reste runt i Andalusien och det var i princip samma väder hela veckan utom de första 2 dagarna då det var ca 20 grader.

  • Äldre 18 Feb 12:30
    #8

    Jag sitter o kollar resor till slutet av maj/början av juni, o de länder resebyrån har rekommenderat mig är; Cypern, Turkiet, Tunisien o Gran Canaria.

  • Josefi­n08
    Äldre 18 Feb 12:35
    #9

    Var till Kreta i slutet av maj för tre år sedan. Vi var där en vecka och hade sol och jättevarmt hela veckan.

  • Alexza­ndrah
    Äldre 18 Feb 18:31
    #10

    mia maria skrev 2009-02-18 12:30:47 följande:


    Jag sitter o kollar resor till slutet av maj/början av juni, o de länder resebyrån har rekommenderat mig är; Cypern, Turkiet, Tunisien o Gran Canaria.
    Okej. Jo har kollat lite på Cypern. Men är det inte ganska dyrt där?
  • irmeli­arlin
    Äldre 19 Feb 18:11
    #11

    Räkna med samma priser som hemma! Vi var där för femton år sedan och antar att det inte blivit billigare. Då var de lokala rätterna lite billigare än hemma men exempelvis pizza var dyrare.

  • Äldre 21 Feb 09:15
    #12

    Kan rekomendera att åka till Cran Canaria i början på Juni vi var där förra året.Brukar också ligga bra till prismässigt kan ni åka veckan innan skolan slutar behöver det inte bli så dyrt.

Svar på tråden Vart är det varmt i April/Maj?