• icka76

    Någon som gör utredning på sahlgrenska?

    Jag ska skrivas över till Sahlgrenska nu efter min spolning i nästa vecka. Ska få en tid för nybesök då. Har PCO-s och fick ett ma med tvillingar i januari. Blev gravid efter 5 pergotimebehandlingar. Undrar hur utredningen går till och om ni är nöjda med behandlingar och bemötande?

  • Svar på tråden Någon som gör utredning på sahlgrenska?
  • inga76

    Hej nästan-namne! Jag gör inte utredning på Sahlgrenska utan på Carlanderska, men är nyfiken på din tråd eftersom jag bor i Göteborg och kanske inte kommer att ha råd stanna på Carlanderska i tid och evighet. Vad menar du med att du ska "skrivas över"?

  • Margarita

    Vi har gjort utredning och vår första IVF på sahlgrenska. Vi är jättenöjda med bemötandet, alla är vänliga och omhändertagande.

  • icka76

    inga76: Jo jag ska skrivas över från min vanliga gyn till repro på sahlgrenska. De är ju experter där vilket min gyn inte är.

  • Macpau

    Hej,

    Vi går på utredning via Sahlgrenska. Ska in på spolning av äggledare och livmoder imorgon...nervöst.

    Vi har bara haft 2 möten, men än så länge så tycker jag att allt sköts bra. Lycka till!

  • icka76

    Macpau: Jag gjorde min spolning i onsdags, det var inte alls farligt. Kändes bara pyttelite när hon sprutade in kontrasten, efteråt spände det lite mer, som mensvärk. Men det gick över på 1 timma. Jag hade iofs nyss varit gravid, fick ma med tvillingar i v.11 i januari, så min livmoder var kanske mer elastisk än en som inte varit gravid. Vi har inte varit på några andra besök där utan jag har tidigare skötts av min vanliga gyn. Men nu har vi börjat där, ska dit och ta progesteronprov nu så fort jag fått äl.

    Lycka till i morgon. Titta gärna in efteråt och berätta. Man hittade inga fel på mina äggledare kan jag tillägga.

  • Macpau

    icka76- vad tråkigt att höra. Då hoppas jag att ni snart får ett plus igen. Jag är orolig då det, trots ett flertal tester, visade att jag har tecken på tidigare klamydiainfektion men aldrig fått någon antibiotika. Det gör mig superrädd.

    Tack, jag hoppas på det bästa och hör av mig. Vad är nästa steg för er nu?

  • Macpau

    såg inte att du redan svarat på min fråga om ert nästa steg-då håller jag tummarna för dig med:)

  • VeronikaMary

    Hej!Är det någon som är kvar i tråden här?Jag och sambon går på utredning på Salhgrenska

    Och varit jätte nöjda med deras bemötande,men skulle gärna vilja ha kontakt med andra som går igenom samma sak som oss.ska i morgon till Sahlgrenska efter några månaders väntan och ska då göra ett ultraljud för att se om det finns några äggblåsor,hoppas på positiva svar .någon som har gått igenom samma sak som vill följa varandras kämpade att skaffa barn.

  • Dani84KR

    Hej,
    Jag ska påbörja en utredning på Sahlgrenska, efter 6 missfall, än så länge så har jag bara haft telefon kontakt med dem, och de har varigt trevliga. 

  • VeronikaMary

    Dom är super trevliga och man blir alltid bra mottagen när man

    Kommer ditt eller ringer o har frågor :) Var där i dag men tyvärr fick jag

    Inga goda nyheter o ska tillbaka igen på tisdag.

    Har ni fått någon tid än på Salhgrenska?

  • Dani84KR
    VeronikaMary skrev 2015-05-07 11:10:19 följande:

    Dom är super trevliga och man blir alltid bra mottagen när man

    Kommer ditt eller ringer o har frågor :) Var där i dag men tyvärr fick jag

    Inga goda nyheter o ska tillbaka igen på tisdag.

    Har ni fått någon tid än på Salhgrenska?


    va synd, jag beklagar.

    efter senaste missfallet så väntade vi på att mensen skulle starta igen, ringde in mina uppgifter och de skulle skicka hem ett brev med en tid och vidare info om vad som kommer hända nu.

    kram på dig
  • Minny2Mattsson

    Vi håller oxå på med utredning på Sahlgrenska. Är supernöjd med personalen men trött på väntetiderna. Vi skickade in egenremissen i oktober, var där andra gången idag och gjorde en spolning. Jag verkar tyvärr ha en polyp som skall opereras bort.. 3 månaders väntetid igen, men skönt att ha en sannolik anledning iaf

  • VeronikaMary
    Dani84KR skrev 2015-05-07 11:34:37 följande:

    va synd, jag beklagar.

    efter senaste missfallet så väntade vi på att mensen skulle starta igen, ringde in mina uppgifter och de skulle skicka hem ett brev med en tid och vidare info om vad som kommer hända nu.

    kram på dig


    Hoppas att din mens smart kommer i gång och att ni kan få komma till Salhgrenska,kan juh vara lite frustrerande att bara gå o vänta och att det inget,har också varit där men så fort bollen är i rullning så går det lite fortare.

    Kram
  • VeronikaMary
    Minny2Mattsson skrev 2015-05-07 17:12:28 följande:

    Vi håller oxå på med utredning på Sahlgrenska. Är supernöjd med personalen men trött på väntetiderna. Vi skickade in egenremissen i oktober, var där andra gången idag och gjorde en spolning. Jag verkar tyvärr ha en polyp som skall opereras bort.. 3 månaders väntetid igen, men skönt att ha en sannolik anledning iaf


    Ja tyvärr är vänte tiderna väldigt sega i början,jag kände samma

    sak i början av uttredningen,men nu är det mer att jag känner frustration

    att inte min kropp vill sammarbeta alls :/.

    Usch då inte kul att du har en polyp hoppas att du snart får en

    tid så du kan ta bort den och kan forsätta med behandlinen,kan säga

    att jag har gjort en operation på Sahlgrenska och dom är jätte

    duktiga och helt underbar personal.
Svar på tråden Någon som gör utredning på sahlgrenska?