• Queen70

    Glöm inte le mot ditt barn

    Nu när lillen hunnit bli 7 månader och leenden och skratt är vardagsmat, kanske man mitt i all vardag glömmer bort att uppskatta det.

    Satt här ikväll och pysslade med nåt och lillen satt på golvet nedanför. Jag inser att han sitter och toktittar och ler åt mig, och undrade hur länge han suttit där och smilat utan att jag noterat det.

    Minns under den första tiden, då man slog knut på sig själv för att få det där första leendet och försökte desperat hinna med att ta ett kort på det tandlösa smilet. Hur varmt det kändes i hjärtat, hur tårarna strömmade till när man fick det där första riktiga leendet. Så lätt att börja ta förgivet...

    Så en uppmaning till alla mammor och pappor, minns hur det första leendet kändes, och glöm aldrig att le tillbaks mot era barn :)

  • Svar på tråden Glöm inte le mot ditt barn
  • Disco

    Å så fint. Min son har precis börjat le och jag njuter varenda gång. Min äldsta son ler och skrattar mestadels och det bubblar i mig då jag ser och hör honom. MMMM, man skall verkligen vara glad för sina små och ta vara på varenda leende och visst mår man även bättre själv av att just le......

  • N1an

    Ett leende smittar verkligen. Ibland kan jag titta på min son och le stort. Det tar inte lång tid innan han också ler. Härligt!!! Jag kan ju inte förklara att jag älskar honom än men jag kan le och gosa med honom.

Svar på tråden Glöm inte le mot ditt barn