• Mymlan­B
    Äldre 4 Mar 13:53
    12617 visningar
    66 svar
    66
    12617

    Dina bästa trosor? **tipsa mig - människan med dom sunkigaste trosorna i Sverige**

    Hallå!

    Jag har bestämt mig för att ta ett samlat grepp om min tros-situation! Jag skäms nämligen... och stackars min man

    Jag gillar:
    Typ hipster-modell eller liknande (inga string eller annat obekvämt)
    Den "sportiga"-stilen - snarare än spets

    Så vilka tycker du är bäst och varför? Tipsa mig innan jag går ut och bränner massor med slantar på dåliga trosor och ser lika taskig ut igen om ett år

    hej hej
    Mymlan

  • Svar på tråden Dina bästa trosor? **tipsa mig - människan med dom sunkigaste trosorna i Sverige**
  • Nyfike­n gul
    Äldre 6 Mar 12:57
    #21
    Polargirl skrev 2009-03-06 09:41:56 följande:
    Men du har väl mensskydd av nått slag?
    ja men givetvis - men jag använder särskilda trosor under mens som det inte gör något att jag blodar ner.
    Blod är som bekant svårt att få bort riktigt och det känns onödigt att sunka ner ett par fina dyra trosor när det finns trosor för en tia att använda vid mens.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • skorpi­onen80
    Äldre 6 Mar 12:59
    #22

    Nyfiken gul skrev 2009-03-06 12:57:56 följande:


    ja men givetvis - men jag använder särskilda trosor under mens som det inte gör något att jag blodar ner. Blod är som bekant svårt att få bort riktigt och det känns onödigt att sunka ner ett par fina dyra trosor när det finns trosor för en tia att använda vid mens.
    Jaha, då förstår jag.

    Jag har haft "turen" att alltid få bort blod vid tvätt, så jag har inte märkt att de blir sunkigare...
  • Nyfike­n gul
    Äldre 6 Mar 12:59
    #23
    skorpionen80 skrev 2009-03-06 12:06:23 följande:
    Nyfiken gul skrev 2009-03-04 23:53:06 följande: På vilket sätt blir trosorna sunkigare under mens?
    öh.. är det bara jag som drabbas av läckande mensskydd?  Man blöder förbi bindan och tampongen läcker osv osv... ?? Samt att man när mensen börjar kan bli överaskad av att den kom just precis NU och då har man inget mensskydd i trosan utan blodar ner första dagen...
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Äldre 6 Mar 13:03
    #24
    Nyfiken gul skrev 2009-03-06 12:59:33 följande:
    öh.. är det bara jag som drabbas av läckande mensskydd?  Man blöder förbi bindan och tampongen läcker osv osv... ?? Samt att man när mensen börjar kan bli överaskad av att den kom just precis NU och då har man inget mensskydd i trosan utan blodar ner första dagen...
    Jag håller med. Dessutom slits de mer i tyget med tejpen som är på nattbindorna...
    Jag använder mina fula "granny panties" och avlagda gravidtrosor till sådant.
    Dessutom tycker jag att man svettas mer vid mens.
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • skorpi­onen80
    Äldre 6 Mar 13:06
    #25

    Nyfiken gul skrev 2009-03-06 12:59:33 följande:


    öh.. är det bara jag som drabbas av läckande mensskydd?  Man blöder förbi bindan och tampongen läcker osv osv... ?? Samt att man när mensen börjar kan bli överaskad av att den kom just precis NU och då har man inget mensskydd i trosan utan blodar ner första dagen...
    Nja, det har väl hänt någon gång, men inte blir de sunkigare för det. Tvättar i 60 grader oavsett vad det står på etiketten, och det går bra. Billigare trosor tappar färg och form, dyrare håller år efter år här iaf.
  • qattla
    Äldre 6 Mar 13:07
    #26

    Jag känner mig som en äcklig jävel här.

    Jag hjar trosor som jag haft i 10 år.

  • Chapli­n
    Äldre 6 Mar 13:08
    #27
    PerG skrev 2009-03-04 23:58:09 följande:
    Min fru tycker jag är lite knasig, för jag gillar inte spets och string och sånt som annars kanske anses "sexigt". Jag tycker bättre om boxer/hipster och gärna i vanlig bomull... helst vanliga vita eller svarta... ;)Den här modellen har hon och de tycker jag är snygga!www.rktextil.se/b/hipster-trosor-stor.jpg
    Sådana har jag också, faktiskt nästan bara. Och jag älskar dem! Väldigt sköna och bekväma och jag tycker de faktiskt är snygga.
  • Äldre 6 Mar 13:08
    #28

    Den s.k. "Maud Olofsson-trosan" - skön i kvalitén, frotté i gren!

    Finns i flera olika utföranden, i microfiber och faktiskt med frotté i grenen. Supersköna! Avet heter märket och borde finnas i välsorterade underklädesbutiker. Väl värda varenda krona de kostar och seriöst det skönaste jag någonsin provat!

    Once you go Maud, you don't go back! ;)

  • MyFine
    Äldre 6 Mar 13:08
    #29

    Jag gillar Lindex "So U"- märke. De är helt okej om man inte vill spendera massor av pengar och gillar att förnya trosgarderoben ofta (alltså, inte för att de blir utslitna, utan för att de har så många fina )

  • Äldre 6 Mar 13:09
    #30
    MyFine skrev 2009-03-06 13:08:19 följande:
    Jag gillar Lindex "So U"- märke. De är helt okej om man inte vill spendera massor av pengar och gillar att förnya trosgarderoben ofta (alltså, inte för att de blir utslitna, utan för att de har så många fina )
    Åh det gör jag med. Och så är de grymt sköna!
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden Dina bästa trosor? **tipsa mig - människan med dom sunkigaste trosorna i Sverige**