• ummAmira

    Vad är OK att köpa i märket euroshopper och eldorado?

    Vad är ok enligt dig att köpa i märket eldorade eller euroshopper? Köper ni mat eller bra tex toalettartiklar i dessa märken? Är dom lite mer b.material än tex ica:s egna märke?

  • Svar på tråden Vad är OK att köpa i märket euroshopper och eldorado?
  • Lia och bäbisen

    Nja, jo jag tycker nog att det är mer "b-kvalite" egentligen än ica's egna tex. Men jag köper det ändå. Köper det även i mat, fast kanske inte i köttprodukter, även om jag nog har gjort det någon gång. Men krossade tomater, morötter etc köper jag om det bara ser fräscht ut (ja, morötterna tex)

  • Fru Sveden

    Jag har inget emot att köpa mat av dom märken eftersom dom ibland är billigare och godare. Dock har dom en hel del som inte är så bra, men det får man testa sig fram. Ser ingen som helst anledning att köpa ett dyrare märke bara för att det är ett "bättre" märke än eldorado och euroshopper och om då dom dessutom är godare finns det ju absolut ingen mening med att köpa ett dyrare märke

  • Some Say Love

    Euroshopper - ABSOLUT ALDRIG..

    Eldorado - Köper allt utom färskvaror typ kött och korv m.m

  • Toke

    Tycker de fungerar helt ok, i vissa fall bättre i vissa fall sämre...

    Något som jag inte tänker köpa igen är deras kyckling innerfilé...Den var super kass, jag skar säkert loss halva kyckling köttet över lag på varenda filé, det var hårda sega senor överallt...youack!!


    Timmen skall bli Storebror i Augusti...
  • lövet2

    Eldorado har jag aldrig testat, men när det gäller Euroshopper, så har jag inte hittat något som är bra. Jag gillar iofs inte ICA:s eget märke heller något vidare, men bättre än Euroshopper är det i alla fall.
    Mina föräldrar påstår dock att Euroshoppers ärtsoppa är god. Det kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte äter ärtsoppa ...


    I feel like there's a bond between us ...
  • Hallonröd

    Jag har aldrig hittat något som är godare när de gäller de där billiga märkena som Euroshopper, Eldorado, Godegården etc. Nu har jag iofs inte testat allt men ändå...
    Men smaken är ju som baken... {#lang_emotions_wink} Bra om man gillar det för det blir ju lite billigare  då när man handlar.


    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    lövet2 skrev 2009-03-06 15:20:00 följande:
    Eldorado har jag aldrig testat, men när det gäller Euroshopper, så har jag inte hittat något som är bra. Jag gillar iofs inte ICA:s eget märke heller något vidare, men bättre än Euroshopper är det i alla fall.Mina föräldrar påstår dock att Euroshoppers ärtsoppa är god. Det kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte äter ärtsoppa ...
    Ja jag håller med Ica´s egan märke kan jag köpa ibland men inte ofta...då blir det typ krossade tomater och liknande. Har någon gång köpt Icas klyftpotatis också som var supergod men oftast så gör jag ju klyftpotatis själv när vi ska ha det.
    Annars som sagt så är inte Icas egna varor så mycket för mig heller.
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Eled

    Jag såg ett programmet PLUS ni vet på SVT och då sa han att t ex eldorados köttbullar gjordes av mamma scans köttbullar. Kollar man ordentligt på innehållsförteckningen och det står exakt lika då är det samma tillverkare. Det var fler märken som det var så med så jag köper numera alltid de märkena förutom vissa saker t ex majskorn på burk köper jag gröna jättens för de tycker jag är godast och skillnad på. Det är ju heller inget svenskt märke därför så tror jag det inte heller görs i eldorado el euroshopper. Jag tycker heller allt som oftast att det inte är någon skillnad.
    Eldorados arraksbollar var ej heller så goda men det tillhör absolut inte vanligheten att jag köper det.

  • snillis

    Euroshopper - ingenting man stoppar i munnen.
    Eldorado - vet jag inte.

Svar på tråden Vad är OK att köpa i märket euroshopper och eldorado?