• Hurtbullarna

    Heminseminering...någon?

    Hej!

    Jag och min sambo gjorde heminseminering och plussade efter första försöket efter att ha fått äta hormontabletter
    Trodde det skulle ta ett par ggr men vi är så lyckliga att det gick så fort.
    Finns några andra som gjort det hemma själva? Är ni gravida nu eller har ni fått er/era bebisar?

    Nyfiken!

  • Svar på tråden Heminseminering...någon?
  • mrztigger

    vi har gjort hemma 2 ggr, det ena resulterade i vår 15 månaders dotter och den andra gången blev det en liten kille som skall komma den 26:E mars (hoppas dock på att han kommer tidigare)

    vi har en känd donator så på onsdag skall vi till familjerätten och skriva papper, skönt att få det gjort innan bebis kommer.

    hur har ni gjort med donatorn?

  • Hurtbullarna

    Åh grattis till er alla=) Hur långt innan kan man skriva på dessa papper hos familjerätten då? Bör donatorn skriva ett rekomendationsbrev eller något annat dylikt? Är det många papper donatorn måste skriva på? Vår donator bor ju en bit ifrån oss så det vore ju bra/det borde underlätta, om han endast behövde komma ner en gång...

    Hej hopp!!!

  • mrztigger

    antar att ni valt att donatorn skall skriva på faderskapet? första gången gjorde vi allt på familjerätten efter att vår dotter föddes. han skrev då på faderskapet och sedan skrev han av sig alla rättigheter och tillät mig att adoptera.

    nu, med lillkillen i magen, fick vi göra allt detta innan han föds vilket är skönt.

    sen beror det juh helt på hur man väljer att göra... skall ni göra en närstående adoption?

  • Idancealone

    gick på första försöket här med! otroligt men sant =) kommer i september =)

  • mali80

    Hej alla!

    Undrar lite om hem insemination som ni talar om? Läste att man kunde köpa ett hem-inseminations paket på apoteket. Så jag och min partner blev helt till oss och rusade iväg dit. Tyvärr så stämde inte detta, till vår besvikelse.

    Så snälla hjälp oss, vart får man tag i hem-insem./ paket?????

    Mvh M&M

  • Idancealone

    vad exakt menar ni att ni ville köpa?


    jag tror man kan köpa ett typ "kit" i norge. men inte här. plastmugg och en vanlig plastspruta som man ger barn/djur medicin i funkade för oss iaf =)
Svar på tråden Heminseminering...någon?