• vita stenen

    Någon som köpt CV+ Personligt brev?

    Jag (som så många andra) tycker att det är jätte svårt att skriva ett bra personligt brev.

    Har sett på cvfabriken.se att man av dom kan köpa ett brev + cv. Någon som gjort det? Stämde brevet bra med hur ni är? Blev ni nöjda?

    Fick ni något jobb?

  • Svar på tråden Någon som köpt CV+ Personligt brev?
  • vita stenen

    Lägger in mitt personliga brev som jag har skrivit så kan ni kanske ge lite synpunkter på det?? Har tagit bort lite som kan avslöja vem jag är

    "Hej!

    Jag tror att jag skulle passa er perfekt till tjänsten som Assistent till Leverantörsreskontran.

    Läser just nu en Ekonomi utbildning. Känner att det här verkligen är något som jag vill arbeta med, jag har äntligen efter mycket letande hittat det jag vill göra när "jag blir stor". Jag ser fram emot att få utveckla mig mera inom ekonomi området.

    Jag är en glad och positiv kvinna 31 år. Jag har arbetat i flera år inom service yrket och har en mycket bra känsla för service. Jag ser mig själv som en öppen och social person och med stor ansvarskänsla. Jag arbetar bra i grupp men är även självständig.

    Jag tror att jag kan tillföra mycket till ert företag, ni får ta del av mina nya färska kunskaper inom ekonomi och jag vill gärna lära mig mer.

    På fritiden är jag så mycket som möjligt med min familj och mina vänner. Jag tycker också väldigt mycket om att resa och upptäcka nya platser, det gör jag så ofta som tiden och ekonomin tillåter det.

    Ser fram emot att få komma på ett besök hos er och presentera mig själv mera. Vid besöket tar jag gärna med mig mina betyg, intyg och referenser.

    Med vänliga hälsningar

  • MikPel

    vita stenen skrev 2009-03-16 12:13:53 följande:


    Jag (som så många andra) tycker att det är jätte svårt att skriva ett bra personligt brev. Har sett på cvfabriken.se att man av dom kan köpa ett brev + cv. Någon som gjort det? Stämde brevet bra med hur ni är? Blev ni nöjda? Fick ni något jobb?
    Jag tror inte på det.

    Det handlar om att utmärka sig.

    Att söka kontakt på andra sätt.

    Vilka jobb är det du söker?
  • Nixx

    vita stenen skrev 2009-03-16 12:31:03 följande:


    Lägger in mitt personliga brev som jag har skrivit så kan ni kanske ge lite synpunkter på det?? Har tagit bort lite som kan avslöja vem jag är "Hej! Jag tror att jag skulle passa er perfekt till tjänsten som Assistent till Leverantörsreskontran. Läser just nu en Ekonomi utbildning. Känner att det här verkligen är något som jag vill arbeta med, jag har äntligen efter mycket letande hittat det jag vill göra när "jag blir stor". Jag ser fram emot att få utveckla mig mera inom ekonomi området. Jag är en glad och positiv kvinna 31 år. Jag har arbetat i flera år inom service yrket och har en mycket bra känsla för service. Jag ser mig själv som en öppen och social person och med stor ansvarskänsla. Jag arbetar bra i grupp men är även självständig. Jag tror att jag kan tillföra mycket till ert företag, ni får ta del av mina nya färska kunskaper inom ekonomi och jag vill gärna lära mig mer. På fritiden är jag så mycket som möjligt med min familj och mina vänner. Jag tycker också väldigt mycket om att resa och upptäcka nya platser, det gör jag så ofta som tiden och ekonomin tillåter det. Ser fram emot att få komma på ett besök hos er och presentera mig själv mera. Vid besöket tar jag gärna med mig mina betyg, intyg och referenser. Med vänliga hälsningar
    Många meningar låter lite konstiga och du har flera särskrivningar som borde korrigeras.

    Tycker inte texten ger ett bra intryck utan låter onaturlig.

    Berätta mer om din utbildning som du läser nu!

    Och söker du jobb får de väl för guds skull hoppas att det är något du vill jobba med när du "blir stor". Låter som en mening man hittar i ansökan om sommarjobb.

    Skulle jag vara dig skulle jag börja om med brevet från början och hitta en naturligare ton.
  • MikPel

    Hej!

    Söker härmed tjänsten som Assistent till Leverantörsreskontran.

    Läser just nu en Ekonomi utbildning. Känner att det här verkligen är något som jag vill arbeta med, jag har äntligen efter mycket letande hittat det jag vill göra när "jag blir stor". Jag ser fram emot att få utveckla mig mera inom ekonomi området.

    Jag är en glad och positiv kvinna 31 år. Jag har arbetat i flera år inom service yrket och har en mycket bra känsla för service. Jag ser mig själv som en öppen och social person och med stor ansvarskänsla. Jag arbetar bra i grupp men är även självständig.

    Jag anser att jag kan tillföra mycket till ert företag, ni får ta del av mina nya färska kunskaper inom ekonomi och jag vill gärna lära mig mer.

    Ni kan nå mig på telefon XXXXXXX

    Med vänliga hälsningar

  • Majken

    Tycker nog också att det är lite för opersonligt? En bra matchning gör man ju utifrån den kravprofil de angett i en ev. annons. Många särskrivningar kan tolkas som att ditt språkbruk har vissa brister? Du skriver att du anser att du kan tillföra mycket till företaget - vad exakt är det du har som kan vara av vikt för dom?

    Tycker också att meningen "jag blir stor" känns omogen, beskriv istället vad inom den ekonomiska bransche som tilltalar dig och som gjorde att du valt en ny väg?

    Lycka Till


    Love my M-girls
  • Nixx

    Beskriv gärna också vad färska kunskaper innebär för ditt yrke. Är det någon arbetsmetodik, räknesätt, programvara, regler och förordningar mm?

  • Minikatt

    En grej som jag hört många gånger är att det inte ser så bra ut att börja varenda mening (eller nästan) med "Jag". Försök skriv om det på något vis så blir det bättre flyt i texten och det låter inte så uppspaltat.

    Håller själv på att söka jobb så tips till PB är alltid bra

  • blå fisk

    Jag skulle strukturera upp det lite mer så här:

    Hej!

    Jag tror att jag skulle passa perfekt till tjänsten som Assistent till Leverantörsreskontran. Just nu läser jag en Ekonomi utbildning och känner att det här verkligen är något som jag vill arbeta med. Med mina nya färska kunskaper i ekonomi, tror jag att jag kan tillföra ert företag mycket.

    (Jag är en glad och positiv kvinna på 31 år.) Eftersom jag har arbetat i flera år inom serviceyrke(n) och har jag en mycket bra känsla för service. Som person är jag öppen och social med stor ansvarskänsla. Jag arbetar bra i grupp men är även självständig.

    På fritiden är jag så mycket som möjligt med min familj och mina vänner. Jag tycker också väldigt mycket om att resa och upptäcka nya platser, det gör jag så ofta som tiden och ekonomin tillåter det.

    Ser fram emot att få komma på ett besök hos er och presentera mig själv mera.

    Med vänliga hälsningar

    Sen tycker jag att du ska skriva vilken ekonomutbildning det är du har gått och inte bara en ekonomutbildning.

Svar på tråden Någon som köpt CV+ Personligt brev?