• Anonym (Kaffedraken)

    Lite vita blodkroppar?

    Jag har haft diarré och feber i en vecka. Idag tog jag blodprover, CRP var normalt och resten (vet inte vad de tagit?) men blodbilden visade att jag hade låg halt av leukocyter i blodet, vad betyder det att man har lite vita blodkroppar? Har jag cancer? HIV? Nåt annat hemskt? Eller kan man ha tillfälligt lågt värde vid magsjuka?

  • Svar på tråden Lite vita blodkroppar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kanske missförstod? De menade kanske att du hade något förhöjt värde vita? "Du har lite vita blodkroppar" kan ju tolkas på två sätt. Det låter mycket mer logiskt i min mening. De vita blir ju förhöjda vid en infektion.

  • Anonym (Kaffedraken)

    De var inte förhöjda utan sänkta.. Jag ska ta nya tester på måndag..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Förstår din oro.. Min är densamma fast omvänd.. Fick veta provsvaren igår som togs för ett par dagar sedan och jag har kraftigt förhöjda vita.. Inga andra prover var konstiga ujtan allt var som det skulle.. CRP, leverstatus, njurstatus (salterna i kroppen) och en massa annat som dem tog.. Läkaren skulle kontakta mig via telefon på måndag för att säga vad som händer nu. Fick bara prata med en sköterska om provsvaren.. Så nu blir det en lååååång helg känns det som.. Man ska ju inte måla f*n på väggen men klart man blir orolig och undrar vad det kan betyda.. Är frisk som en nötkärna förutom en långdragen huvudvärk och trötthet därav provtagningen..

  • Anonym (Kaffedraken)

    ok. då har jag inget svar på rak arm tyvärr.

    Anonym (orolig) skrev 2009-03-18 19:50:08 följande:


    De var inte förhöjda utan sänkta.. Jag ska ta nya tester på måndag..
Svar på tråden Lite vita blodkroppar?