• Äldre 25 Mar 13:14
    12768 visningar
    18 svar
    18
    12768

    Nylonstrumpbyxor under jeansen?

    Jag har nyss upptäckt att en bekant har nylonstrumpbyxor under sina andra långbyxor. Det har aldrig slagit mig att jag skulle ha det, men nu när jag lagt märke till det verkar det inte vara ovanligt. Jag känner mig lite bakom nu som helt missat detta.

    Har du det och varför?

  • Svar på tråden Nylonstrumpbyxor under jeansen?
  • jummie
    Äldre 25 Mar 13:19
    #1

    Nja ibland har det väl hänt att jag haft det men vanligtvis så nöjer jag mig med knästrumpor, nylonstrumpor alltså. Tycker det blir lite för varmt att ha båda, men det kan ju vara en av anledningarna att man har dubbla?

  • Äldre 25 Mar 13:56
    #2

    Nej jag har inte nylonstrumpbyxor om inte någon knivhotar mig... jag avskyr nylonstrumpbyxor mer än något annat! Har jag något under jeansen så är det långkalsonger eller inget alls (ja trosor).

  • Äldre 25 Mar 14:04
    #3

    Ja ibland har jag det. tipsade en kompis om det som hade håliga jeans och fick känslan av att låren trängde ut ur hålen. Hon tyckte också det kändes bättre. Har man en "tjock dag" kan det kännas bra med ett par nylonstrumpor som slimmar åt under, men under ett par jeans eller andra byxor en hel dag kan det lätt blir för varmt.

  • Angel1­978
    Äldre 25 Mar 14:06
    #4

    på vintern kan jag ha det, men då för att inte bli kall, annars inte..
    Har bara nylonstrumpbyxor när jag har kjol på vår/höst..
    Är man frusen av sig förstår jag de som har det..

  • Äldre 25 Mar 14:18
    #5

    nej jag förstå inte varför jag skulle ha det?


    Ella blir Storasyster i augusti!
  • Äldre 25 Mar 14:20
    #6

    min mamma hade det, men själv har jag aldrig förstått grejen.

  • Tecken
    Äldre 25 Mar 14:21
    #7

    Jag vet att en del har det, när det är kallt ute.

  • linjes
    Äldre 25 Mar 14:23
    #8

    aldrig att jag skulle sätta på mig obekväma strumpbyxor under obekväma jeans

  • Äldre 25 Mar 14:23
    #9
    Tecken skrev 2009-03-25 14:21:55 följande:
    Jag vet att en del har det, när det är kallt ute.
    men blir man varmare av nylonstrumpbyxor?
  • Äldre 25 Mar 14:24
    #10
    Tecken skrev 2009-03-25 14:21:55 följande:
    Jag vet att en del har det, när det är kallt ute.
    Det där är konstigt för det är ju inte precis varmt med nylon mot kroppen... åtmisnstone tycker inte jag... Men jag vet många som går klädda så, speciellt 50+ tror jag.
  • Tecken
    Äldre 25 Mar 14:26
    #11
    6barnsmamma skrev 2009-03-25 14:23:41 följande:
    men blir man varmare av nylonstrumpbyxor?
    Ingen aning, jag är inte en av dem
  • Tecken
    Äldre 25 Mar 14:26
    #12
    Elli47 skrev 2009-03-25 14:24:38 följande:
    Det där är konstigt för det är ju inte precis varmt med nylon mot kroppen... åtmisnstone tycker inte jag... Men jag vet många som går klädda så, speciellt 50+ tror jag.
    Ingen aning, jag är som sagt/skrivet var inte en av dem... Men de jag känner, är alla under 30.
  • Äldre 25 Mar 16:53
    #13

    Jag har tjocka (60 den?) under jeansen som långkallingar för att inte frysa.

  • Smultr­onÄnge­l
    Äldre 25 Mar 20:45
    #14

    Använder det också under jeansen på vinter istället för långkalsonger. Långkalsonger sitter ju oftast lite lösare och då kan det vara lite knöligt att få in dem i trånga jeans tycker jag, så då brukar jag ha strumpbyxor istället.

  • Äldre 25 Mar 21:43
    #15

    Okej, det kanske helt enkelt är för värmen då. Även vår- och höstkvällar kan det ju vara rätt kallt, speciellt om man har öppna tår och tunnstrump(byx)or.

  • susann­emalmö
    Äldre 25 Mar 21:55
    #16

    Ja, kör 120 denier under på vintern, får ju inte plats med något annat under jeans.
    Dock är ju nylonstrumpbyxor det fulaste som finns, men är det kallt så är det.


    6barnsmamma skrev 2009-03-25 14:23:41 följande:
    men blir man varmare av nylonstrumpbyxor?
  • Äldre 10 Feb 08:25
    #17

    Jag använder ofta nylonstrumpor under jeans och då oftast svarta tunna.


    Det är både snyggt om jeans är hål i samt varmt på vintern.


    När jag gjorde militärtjänstgöring så var det vanligt att många hade nylonstrumpor under vilket faktiskt gör benen vasrmasre.

    Jag använder även nätstrumpor under jeans.

  • Rosebu­d
    Sat 6 Feb 2021 10:31
    #18

    Fick ett par av sambon på prov. Fick också veta att man bör sitta ner när man tar på dem. Det oväntade var att de faktiskt värmer. Det är ju mest en massa små hål men de hårda jeansen kommer inte i direktkontakt med huden. Utseendemässigt var det tragikomiskt för varenda hårstrå syntes igenom det tunna garnet. Skulle inte göra mig som transa.

Svar på tråden Nylonstrumpbyxor under jeansen?