• Mummy

    Vad har dina barn sagt för pinsamma saker?

    Nej, barn säger inte bara roliga saker. Ibland vill man bara sjunka genom golvet

    I förra veckan kom en personal på dagis fram till mig. Personen är av utländskt ursprung. Hon berättar;
    "Emma berättade att hemma hos henne får bara de med blåa ögon komma in"

    Guuuud, vad jag skämdes!

    Vad har era barn sagt för pinsamma saker?

  • Svar på tråden Vad har dina barn sagt för pinsamma saker?
  • SomeOone

    Vi var på affärn här om veckan jag och min son på 2½år , Vi köpte mat och såklart ville han ha läördagsgodis vilket jag sa var ok då det var lördag :) Ialf står id kassan och betalar sen ska jag gå och packa i grejer , medans sitter han i sin vagn och äter ur godis påsen han fått, O jag lägger i matkassarna under vagnen och
    sonen säger då - Jag vill lägga godiset i din ficka mamma !
    Och självklart trodde tanten bakom som stod vid kakkan och betala att han säger
    Fi**an , Men jag sa til sonen att ja vi får göra det när vi kommer utanför affärn för jag har fulla händer nu ! Och då säger tanten till mig att han sa så igen , Och självklart då härmar han henne eftersom han hörde det ordet när hon sa det !!!!!

    Men tur är har han ju glömt bort ordet hon sa eftersom ingen säger sånt hemma av oss vuxkna eller nån annanstanns , men kan säga att till slut vart det pinsamt , eftersom det var väldigt mång som hörde vad min son sa från början o sen att han till slut säger ett sånt ord , FÖR ATT EN TANT med hörselapparat hörde annat...

  • annca

    När dottern var sisådär 1,5 - 2 år hade hon svårt att säga K. Det blev ofta F istället.
    Så man kunde höra henne, liten, linhårig med rosiga kinder, stå bredvid ankdammen och ropa nåt som väldigt väl liknade "ankan fuck fuck fuck" åt ankorna.

    Likaså hade (har fortfarande) en favorit snuttefilt med Laban och Labolina på. Svart/vit. Och om man v'änder den med baksidan fram är spökena svarta.
    När vi en gång är på Konsum ser hon en mörkhyad tjej i heltäckande svart slöja. Lyser upp med ett stort leende och ropar till mig "Mamma, titta! Labolina!" Tjejen verkade inte att ta illa vid sig som tur var, utan log bara snällt tillbaka...


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Lykiska

    Vi sitter hemma hos ett par bekanta som vi inte känner så väl än och fikar. Sonen 3½ tittar på mannen, pekar och säger "titta vilken stor mage".
    Jo, jag ville sjunka genom golvet..

    Vi är i centrum en sväng, sonen på 3 år får syn på ett par kvinnor i heltäckande slöjor. Sonen blir eld och lågor och ropar "Titta mamma, spöken!!"

  • ajmaj

    Jag har inga egna barn (ännu), men kan berätta om ett par pinsamma saker som brorsan sa när han var liten.

    Vid ett tillfälle hade hans klass (mellanstadiet) en "familjekväll" med grillning och brännboll.
    Brorsan och pappa var i samma lag, och pappa skojbråkade lite med brorsan, typ att han slog snett osv.
    Brorsan tröttnade, och sa HÖGT
    - Ska du säga som pissar i slasken!
    Vad han fått det ifrån är det ingen som vet, för pappa har aldrig nånsin ens tänkt tanken att kissa där.. :)

    En annan gång satt mamma och brorsan (ca 5 år) på pendeltåget. In kliver en stor, svart man. Brorsan höjer handen och säger
    - Tjena Tarzan!
    Lite gulligt, tror inte mannen tog illa upp :)

  • Buttelina

    jag och min dotter tre år stog i kassan på konsum, jag skulle just betala och hon stog snett bakom mig och plötsligt släppte hon en ljudlig fis precis efteråt sa hon HÖGT och tydligt "men mamma sluta fis, man får inte fisa i affären" kassörskan och den långa kön bakom mig bara stirrade på mig och jag trodde jag skulle dööö


    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • anemonasussegotta

    Vi har råkat påpeka att det manliga könet i vissa fall kan tituleras "gubbe", när man läser en bok till exempel...
    Så passerade det en kvinna i burka som iofs såg aningen maskulin ut i ansiktet, men inget hår syntes ju och kroppen i övrigt såg ju väldigt neutral ut i och med burkan.. varpå min dotter, då 2 år pekar och högt och ljudligt säger "-Titta mamma - EN GUBBE!" Och nej.. det var inte en själ i närheten som hon kunnat ta fel på .... Fyyy f-nnn va jag skämdes...
    det hade ju iofs varit lika pinsamt om hon sagt farbror eller "en pappa" eller något annat ... jag menar - det var ju en kvinna..

  • Kristin24

    Elsa gillar filmen Mamma Mia, hon är 4 år och kan inte engelska...så på julafton var hon ute på balkongen och väntade på släkten och så hör vi henne sjunga högt o tydligt

    -supa supa supa...lalalala...supa supar supar.

    Supertruper så klart....men lät ju inte alls som det .
    Undra vad grannarna tänkte då

    När vi möter äldre människor så säger hon alltid till mig
    - mamma, det där var en tant!! med negativ ton

    jag svarar alltid att det heter inte tant utan dam...men hon envisas alltid med tant.

  • Morbid angel
    SomeOone skrev 2009-03-25 15:34:08 följande:
    Vi var på affärn här om veckan jag och min son på 2½år , Vi köpte mat och såklart ville han ha läördagsgodis vilket jag sa var ok då det var lördag :) Ialf står id kassan och betalar sen ska jag gå och packa i grejer , medans sitter han i sin vagn och äter ur godis påsen han fått, O jag lägger i matkassarna under vagnen och sonen säger då - Jag vill lägga godiset i din ficka mamma ! Och självklart trodde tanten bakom som stod vid kakkan och betala att han säger Fi**an , Men jag sa til sonen att ja vi får göra det när vi kommer utanför affärn för jag har fulla händer nu ! Och då säger tanten till mig att han sa så igen , Och självklart då härmar han henne eftersom han hörde det ordet när hon sa det !!!!! Men tur är har han ju glömt bort ordet hon sa eftersom ingen säger sånt hemma av oss vuxkna eller nån annanstanns , men kan säga att till slut vart det pinsamt , eftersom det var väldigt mång som hörde vad min son sa från början o sen att han till slut säger ett sånt ord , FÖR ATT EN TANT med hörselapparat hörde annat...

    Min son säger också fitta istället för ficka.

    Han tog med sig en ficklampa till förskolan för ett par vecor sedan,första biten på vägen dit höll han den själv,sen ville han att jag skulle bära den så jag la den i min ficka.

    När vi kommer fram säger han glatt "Mamma har min ficklampa i fittan"
  • SomeOone

    Morbid angel skrev 2009-03-25 16:16:51 följande:


    Min son säger också fitta istället för ficka.Han tog med sig en ficklampa till förskolan för ett par vecor sedan,första biten på vägen dit höll han den själv,sen ville han att jag skulle bära den så jag la den i min ficka.När vi kommer fram säger han glatt "Mamma har min ficklampa i fittan"
    Ja, helt sjukt att dom igentligen inte förstår det dära
    Är ju väldiiigt pinsamt då man är ute osv, men får väl försöka att undvika såna situationer, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort
  • Morbid angel
    SomeOone skrev 2009-03-25 16:23:18 följande:
    Morbid angel skrev 2009-03-25 16:16:51 följande:
    Ja, helt sjukt att dom igentligen inte förstår det dära Är ju väldiiigt pinsamt då man är ute osv, men får väl försöka att undvika såna situationer, men det är ju som sagt lättare sagt än gjort
    hahaha,ja det låter nog illa för dem som inte förstår vad han faktiskt menar.

    Sen har han ju även varit på kukhuset (sjukhuset)
Svar på tråden Vad har dina barn sagt för pinsamma saker?