• Äldre 28 Mar 09:56
    28737 visningar
    23 svar
    23
    28737

    Någon här som äter Mirtazapin?

    Har ätit Mirtazapin i över 1½ år. Pga att jag inte kan sova.. Tog den till natten. Kan nog säga att den räddade mit liv. Har även Cymbalta som jag tar på morronen.. Biverkningarna jag fick av Mirtazapinen var "restlesslegs" alltså ofrivilliga ryckningar i benen.. Fick därför byta till Mianserin, vilket funkar bra.. om du tar din Mirtazapin på morronen, tycker jag du ska höra med läkaren om det inte går lika bra att ta den på kvällen, då får du sova gott och känner dig inte trög och zombi.. Ang alkohol så är det ju inte rekomenderat att dricka under pågående behandling.. Men jag tar mig ett glas vin eller nån öl ibland trotts medicineringen..
    Ang "Anonym" som ökade i vigt.. Jo det gjorde jag med.. Fick ett otroligt mat begär då jag började med Mirtazapin.. MEN om man vet om det så kan man själv se till att inte vräka i sig allt som finns tillgängligt..

  • Äldre 29 Mar 11:02
    #14
    garion skrev 2009-03-28 12:09:40 följande:
    Hej,MimiAngående cymbaltan..hur mycket äter du..och hur lång tid tog det innan du kände dej bättre av medicinen...äter den själv..gjort i tre månader..känns ej som rätt medicin för mej
    Jag har 90mg av Cymbaltan.. Tog nog mellan 1 & 2 månader innan jag kännde av den.. JAg hade Efexor före Cymbalta, men min läkare tyckte att jag skulle byta till just Cymbalta pga mina nervsmärtor.. De blev dock inte bättre av denna medicin.
Svar på tråden Någon här som äter Mirtazapin?