• Arentorpbebis

    Om man verkligen hatar Fisk..

    Jag gillar inte fisk sen man blev itvingad i skolan när man var mindre
    hatar fiskbullar, å makrill i tomatsås å färdiga rätter,
    Jag är ute efter ett recept som kan få fiskhatare att ändra sig!
    för jag vill verkligen få i mig fisk!

  • Svar på tråden Om man verkligen hatar Fisk..
  • Flapper

    Du gillar inte panerad fisk eller soppa? Gryta eller gratäng med mos och räkor är ju gott annars.

  • Krabbolina

    Laxfile som du steker med lite citronpeppar och salt.
    Eller så stoppar du in laxen i ugnen med lite citronpeppar och flingsalt, 200 grader i sisådär 20 min.

  • Mela78
    Krabbolina skrev 2009-03-28 13:12:36 följande:
    Laxfile som du steker med lite citronpeppar och salt. Eller så stoppar du in laxen i ugnen med lite citronpeppar och flingsalt, 200 grader i sisådär 20 min.
    Precis det jag tänkte skriva!
  • Krabbolina
    Mela78 skrev 2009-03-28 13:17:35 följande:
    Precis det jag tänkte skriva!
    lax är nog den bästa fisken! Jag gillade itne fisk förr men jag älskar lax! Iaf laxfilé eller varför inte vamrrökt lax med god potatisgratäng!
  • Tessideluxe

    Stekt tonsfisk med klyftpotatis är en av mina favoriter.

    Du steker den i smör, med salt och peppar. Klyftpotatis gör du som vanligt i ugnen med olja och salt.

    Det vattnas i munnen bara av att tänka på det, men jag åt det igår så jag får vänta till nästa vecka

  • Flapper
    Krabbolina skrev 2009-03-28 13:21:34 följande:
    lax är nog den bästa fisken! Jag gillade itne fisk förr men jag älskar lax! Iaf laxfilé eller varför inte vamrrökt lax med god potatisgratäng!
    Eller gravad med hovmästarsås... stekt laxfilé med kall god romsås, ugnsbakad lax med mögelosttäcke osv osv... mums!
  • Kristin24

    lax smakar inte fisk fisk...mild smak och kan göras i olika varianter.

    hokfilé är god...den ramlar inte isär som torsk gör.
    Vi brukar panera den med ägg, mjöl, och sen i en blandning med cornflakes,ströbröd,basilika, salt och peppar. Så gott med mos eller potatis...går även med nudlar till.

  • Krabbolina
    Flapper skrev 2009-03-28 13:23:36 följande:
    Eller gravad med hovmästarsås... stekt laxfilé med kall god romsås, ugnsbakad lax med mögelosttäcke osv osv... mums!
    schhhhhh jag dreglar!
  • Krabbolina
    Tessideluxe skrev 2009-03-28 13:23:31 följande:
    Stekt tonsfisk med klyftpotatis är en av mina favoriter. Du steker den i smör, med salt och peppar. Klyftpotatis gör du som vanligt i ugnen med olja och salt. Det vattnas i munnen bara av att tänka på det, men jag åt det igår så jag får vänta till nästa vecka
    vart köper man tonfisk?
Svar på tråden Om man verkligen hatar Fisk..