• Anonym (??)

    Jag behöver hjälp innan jag går i deck

    Detta börjar bli rätt jobbigt nu, Jag har en otroligt livlig son som ALDRIG vill leka ensam, man ska sitta jämt med honom. Jag får sitta på golvet från 07:00-20:00
    förutom när vi äter och när han sover ett pass om dagen. Sätter jag mig vid datan för att kolla Fl eller liknande så blir han skit arg och slår mig bits skit hård har massa tandavtryck på kroppen och dessutom gravid och är väldigt ansträngde och sitta på ett golv så pass länge. Inte förens nu har jag kunnat sätta mig vid datan pga han vill inte sova eller vara ensam., När sambon har försökt leka med han dem ggr men har tjatat på honom att sitta på golvet med sonen så vill inte sonen leka med honom. det är bara jag som duger.,
    Hur ska jag få honom att leka lite ensam jag måste ju få lite egen tid för mig själv också. dessutom har jag problem med min gravilitet och måste ta och lunga ner mig annars kommer jag föda på tok förtidigt
    sonen är 14 månader

    är glad att han gillar sin mamma så pass mkt men att inte få gå och skita ifred börjar bli jobbigt

  • Svar på tråden Jag behöver hjälp innan jag går i deck
  • Anonym (??)

    ingen som vill lägga en kommentar hur jag ska göra?

  • Anonym (Hej)

    Jag har en två-åring som beter sig sådär och pappan duger inte, bara jag. Jag brukar låsa in mig i sovrummet och sätta på mig hörlurar och kolla mobilen, så får min sambo sköta barnet. Det går bra, bara barnet fattar att det inte går att komma in till mamma :) Ts, du måste ta hand om dig nu när du är gravid. Det är viktigt för barnet i magen. Sedan, när barnet väl är ute, måste du har vilat upp dig och ha så pass mycket krafter kvar så att du orkar med vaknätter och amning. Kommunicera detta till din man och ta en rejäl paus varje dag, nycklar hår förresten stt köpa på Bygg-Ole, Claes Ohlsson etc :)

  • Anonym (Jon)

    Att uppfostra är inte fel....Det är helt orimligt att en 1-åring ska styra och bestämma i familjen. "Han vill inte..." Nä, men man får inte alltid som man vill i livet och det är bra om man lär sig sånt från början. Att han bits och slåss måste ni också hantera, han behöver lära sig att det inte är okej.

    Att vara förälder är inte att bara göra sitt barn glad och bli omtyckt.

  • Anonym (J)
    Anonym (Hej) skrev 2019-06-20 21:15:26 följande:

    Jag har en två-åring som beter sig sådär och pappan duger inte, bara jag. Jag brukar låsa in mig i sovrummet och sätta på mig hörlurar och kolla mobilen, så får min sambo sköta barnet. Det går bra, bara barnet fattar att det inte går att komma in till mamma :) Ts, du måste ta hand om dig nu när du är gravid. Det är viktigt för barnet i magen. Sedan, när barnet väl är ute, måste du har vilat upp dig och ha så pass mycket krafter kvar så att du orkar med vaknätter och amning. Kommunicera detta till din man och ta en rejäl paus varje dag, nycklar hår förresten stt köpa på Bygg-Ole, Claes Ohlsson etc :)


    Varför försöker du inte umgås med ditt barn?
  • Anonym (Frutt)

    Men snälla nån du kan väl inte sitta på golvet 7-20 varje dag för att din ettåring så önskar? Det är du som är förälder och ni måste lära honom att man inte alltid får som man vill, och att man inte får bitas och slåss.

Svar på tråden Jag behöver hjälp innan jag går i deck