• Anonym

    Hur länge blöda efter abort?

    Jag gjorde en hemabort den 20de mars så ca 1 evcka sen. Och jag har redan slutat att blöda. Kan detta stämma???

    Hur länge blödde du efter att du gjorde din medicinska abort?

    Stämmer detta så klagar jag inte, jag längtar så efter att få ha sex igen. Lika så sambon med. Och sen längtar jag efter att få ta ett varmt bad {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Hur länge blöda efter abort?
  • Nennie

    Kan tyvärr inte hjälpa dig.
    Har bara gjort två kirurgiska.
    Hoppas du nån som kan svara hittar hit :)

  • Anonym (samma här)

    Det har gått en o halv vecka sen jag gjorde medicinsk abort och jag har slutat blöda.
    Jag tror att det är olika. Hade sex igår och allt känns bra. Min BM sa att man fick åter ha sex, bada och sånt när man hade slutat blöda:)

  • Anonym

    Det är väldigt individuellt hur länge man blöder, men att sluta blöda efter en vecka är absolut inget konstigt

  • Anonym (också undrat)

    Gjorde abort för en vecka sedan ungefär, och efter det har det känts som "vanlig" mensvärk och blödningar likaså. Och nu har blödandet nästan avtagit. Det känns lite osäkert med sex, badande osv.. när man blivit informerad om att man ofta blöder från 10dagar till 3-4 veckor.

  • Anonym (snabbt)

    Samma för mig, gjorde en medicinsk abort och slutade blöda snabbt, ca 1,5vecka. Så jag hoppas att det är normalt. Lycka till!

  • Anonym (också undrat)

    #6, Tack! Ja, dock är det nog mycket individuellt hur länge och hur mycket osv. Hoppas att det bara är 1,5v för mig med, känns lite som det.

  • Anonym (snabbt)

    Var hos BM idag och hon sa att det är normalt även med kortare blödningar. Jag blev orolig då jag hörde att man skulle blöda 3-4v.

  • Anonym (en vecka)

    jag blödde i sex dagar bara!!! Men jag bara väntar på att det ska forsa igång...blödde flera veckor gången före och en kompis till mig blödde en vecka men sedan när hon hade sex så bokstavligt forsade det ur henne. Hela hon hela samon och hela överkastet på sängen var fullt av blod! Hon trodde hon skulle förblöda men tydligen var det någonting som satt kvar och skulle ut...

  • Honesty

    Jag gjorde medicinsk abort i feb. i år, jag blödde i 3 veckor och hade sen bruna flytningar i 3 veckor. Skitjobbigt var det!! För övrigt så mår jag bra.

  • Anonym (blöder än....)

    Jag blödde rikligt i ca 4 dagar efter aborten (medicinsk) sen slutade det. men det som oroar mig är att de bruna flytningarna som ngn nämnde inte har upphört.. sen så blödde jag ganska stora klumpar nu vid mens. jag gjorde abort mitten på feb. nu är det mitten på april. De sa att man kunde ha lite konstiga blödningar i ca 2 månader efter en abort. men jag tycker det känns sent att det ska komma såhär nu.. borde inte de klumparna kommit tidigare? jag fick även klumpar vid aborten samma dag.. men man blir ju lite orolig. har flytningar som är blodfärgade fortfarande.

  • Selma86

    Jag gorde en medicinsk abort for 11 dagar sen ocg bloder fortfarande mycket skit jobbigt att det inte slutar nu nar man ar po semester.

  • jenny78r

    Det är 2 dagar sedan mitt missfall kom. Medicin hjälp. Mina blödning har minskat men det är mer slem flytningar med mens liknande blödning. Kramper från och till. Livmodern ska dra ihop sig. Den växte tydligen i livmodern. Utomh. Bara en liten slemvägg. Undrar om allt är ute. El varför mens är blandning med blod/ flytningar slem.

  • 1995sommarung

    Efter medicinsk abort så blöder jag fortfarande har nu blödit i en månad och någon dag

    Gjorde abort i väldigt väldigt tidigt stadie


    Abort
  • Anonym (Mz)

    Hej. Jag gjorde tidig medicinsk abort(v5-6) den 17 maj sen fick jag en ny omgång cytotek den 14 juni eftersom ja inte slutat blöda och dem såg rester kvar eller om det bara va blod på ultraljudet. Men inget mer kom ut utan bara blod. Börjar bli långdraget detta. Vill börja leva normalt igen.... när man läser så har alla fått olika svar från gynnar att det är normalt att blöda mer än två veckor men till mig sa dem att efter 4 veckor ska man slutat. Så ska tillbaka 4 juli å då får jag dammen om det även blir skrapning.. och det är ja ssåå rädd för.

  • Mayaah

    Gjorde abort på söndag den 25e juni. På tisdag kväll hade det minskat rejält sen har det ej kommit ngt sen onsdag. Ska på återbesök den 14e, hoppas att allt är som det ska.

    Tror dock det är individuellt :)

Svar på tråden Hur länge blöda efter abort?