• Singel­adopt
    Äldre 30 Mar 21:02
    1990 visningar
    4 svar
    4
    1990

    Bulgarien

    Hej.
    Du/ni som adopterat från Bulgarien. Finns ni här? Jag har så mycket frågot och funderingar. Är det någon som har lust att svara?
    Ni kan skriva här eller sm:a mig.

  • Svar på tråden Bulgarien
  • Emelle­85
    Äldre 19 Jan 17:34
    #1
    Singeladopt skrev 2009-03-30 21:02:57 följande:
    Hej.
    Du/ni som adopterat från Bulgarien. Finns ni här? Jag har så mycket frågot och funderingar. Är det någon som har lust att svara?
    Ni kan skriva här eller sm:a mig.
    Hej!
    Några har gått sedan du skrev detta. Hur har det gått för dig?
    Verkar vara väldigt få här som har tankarna inne på Bulgarien, då vi söker mera info om detta land för adoption så hittar jag bara dig=)

     
  • Äldre 19 Jan 17:57
    #2

    Hejsan!

    Vi är en hel del som har adopterat från Bulgarien. Vi är drygt 20 familjer som pratar på bulgarienlistan.
    Förhoppningsvis blir vi fler. Det kom hem 18 barn förra året till 16 familjer genom BFA. Vi har små träffar också där vi kommer dem som kan. Bulgarien är ett trevligt land och vår prinsessa är det bästa som hänt oss. Haft henne lite mer än 2 år nu.

    Såg att du fått adressen till Bulgarienlistan så skriv dit så får vi se vad som sker. Har ni färdigt medgivande och ska få skicka eller hur långt har ni hunnit?

    Ha det gott och lycka till!

    Mvh Cattis13

  • Emelle­85
    Äldre 20 Jan 17:51
    #3
    cattis13 skrev 2012-01-19 17:57:56 följande:
    Hejsan!

    Vi är en hel del som har adopterat från Bulgarien. Vi är drygt 20 familjer som pratar på bulgarienlistan.
    Förhoppningsvis blir vi fler. Det kom hem 18 barn förra året till 16 familjer genom BFA. Vi har små träffar också där vi kommer dem som kan. Bulgarien är ett trevligt land och vår prinsessa är det bästa som hänt oss. Haft henne lite mer än 2 år nu.

    Såg att du fått adressen till Bulgarienlistan så skriv dit så får vi se vad som sker. Har ni färdigt medgivande och ska få skicka eller hur långt har ni hunnit?

    Ha det go
    hej

    Men Yahoo adressen måste man vara medlem där eller går det endå? försökte igår men var tvungen att bli medlem?
    Nä vi har just börjat prata om Bulgarien, men finns inte så mycket info om de. Och verkar inte vara så många här på FL som adopterat därifrån om man jämför med asiatiska länder. 
  • Äldre 22 Jan 18:27
    #4

    Hej!

    Ja man måste vara medlem för att komma in där. De som är med där har adopterat eller  har sina papper i Bulgarien.

    Bulgarien har ju öppnat igen efter att det var uppehåll några år. På de här tre åren det har varit öppet igen har det kommti hem drygt 30 barn genom BFA.

    Asien är stort, mycket större än Bulgarien men det är så många fler länder i Asien. 
    Närheten till Bulgarien är ju ett stort plus. Vi fick bra hjälp där nere och förhållandesvis snabb process. 

    Fråga vad du vill men jag svarar på din egen sida. 

    Lycka till!

    mvh Cattis13 

Svar på tråden Bulgarien