• 7879

    Roliga aprilskämt?

    Har ni några roliga aprilskämt att dela med er av?
    Ett år såg min nuvarande man och hans bror en annons om att systembolaget reade ut öl av olika sorter. De frågade mig om jag kunde skjutsa dem dit och jag tänke lite skeptiskt om det.. De envisades med att jag skulle skjutsa dem, men visst var det ett aprilskämt så där satt dem vid systemet snopna som bara den!

  • Svar på tråden Roliga aprilskämt?
  • ballerinamuffins

    Jag limmade igen kylskåps dörren med super lim, när ja va liten, fick bända upp dörren med kofot,
    mina föräldrr va dock inte glada på mig.

    sen så satte ja o ett par vänner annons i tidningen om loppis,
    hos ett par nygifta vänner, på deras adress. kan tänka er där kom folk.:)

    sen plast över toa stolen, kranen, karamell färg i mjölken, peta in gröna karameller i brödet, ser ut som mögel, hällde min säng full med jord, och svarade mamma när hon fragade varför, jo du har alltid kallat mig för lort gris, grisar sover i jord.
    Då va ja 5 år.
    dock inget april skämt.

    jobbar man på skola så kan man kalla ut i högtalarna att samtliga elever skall ta sprutan för förkylning, många som blir rädda:)

    finns ju hur mycket som helst

  • MiHi

    Nu vet jag vad jag ska göra, karamellfärga mjölken =)


    ♥Kevin 971205, Isabell o Theodor 050111, Gabriel 090201♥
  • 7879

    Ballerinamuffins: Ja du verkar inte ha någon brist på fantasi du inte.. JAg är alldeles för snäll jag...

    Vi hade ett roligt skämt i skolan, appropå högtalare. De sa at ett flygplan skulle åka förbi och fota staden och att det var bra om vi var ute så att vi blev fotograferade.. Hela klasser strömmade ut kan jag säga... HE HE innan vi kom på att det var ett skämt...

  • Rosana

    Det VÄRSTA aprilskämtet jag varit med om var när jag som yngre jobbade i baren på en nattklubb. Chefen var snål, vidrig och allmänt äcklig. Det var ständiga problem för oss att få ut våra löner. Så en del av oss hade gått med i facket.
    Så en kväll när vi höll på att göra iordning inför att öppna så kom chefen och meddelade att de av oss som var med i facket skulle få ut 6000-7000 extra retruaktivt efter förhandlingar. Han såg inte glad ut men jag och mina vänner var överlyckliga och bestämde oss för att ta en sista minuten till Grekland. Gick omkring och mådde hur bra som helst hela kvällen.
    När det var dags att gå hem efter detta pass så skrattade bossen och skrek "april-april, dummisar!Gick ni på den lätta?"

  • 7879

    Rosana: Ja det var ju inte ens kul ju.. Sånt tycker jag inte man får skämta om..

  • ballerinamuffins
    7879 skrev 2009-04-01 14:42:44 följande:
    Ballerinamuffins: Ja du verkar inte ha någon brist på fantasi du inte.. JAg är alldeles för snäll jag... Vi hade ett roligt skämt i skolan, appropå högtalare. De sa at ett flygplan skulle åka förbi och fota staden och att det var bra om vi var ute så att vi blev fotograferade.. Hela klasser strömmade ut kan jag säga... HE HE innan vi kom på att det var ett skämt...
    Det hände mig osså i skolan, alla flög ut på gården och stod där som idioter;) kände oss rätt dumma då, fast de va nog runt 1999
  • Taggtroden

    Det roligaste skämtet jag varit med om (som jag dock inte gick på) var när jag gick i första klass och vår lärare kom inrusande och sa att glassbilen gått sönder bakom skolan och att alla barn på skolan fick äta upp glassen så den inte skulle smälta! När vi kom ut på skolgården tyckte vi att det var lite mysko att inga andra klasser var på väg ...

  • 83

    Hmm, jag TÄNKTE väcka pappa tidigt och skrika att klockan var fem på dagen,
    och tvinga honom att gå upp!
    Istället blev det grön karamellfärg i mjölken
     och plast i toan!!
    {#emotions_dlg.djavulsk}

  • hemliga bajsen

    jag bajsade i min brors akvarium och när han vaknade på morgonen så låg det en bajskorv på botten, dock hade 2 fi9skar dött

Svar på tråden Roliga aprilskämt?