• LinaP
    Äldre 1 Apr 20:57
    22441 visningar
    45 svar
    45
    22441

    rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?

    Ultraljud idag! Så skönt att veta att h*n lever! Vi fick en bild som ska föreställa könet och jag har sökt och googlat för att hitta svar på vad det kan vara. Men man blir inte klokare av allt som står överallt. 2 streck hit, 3 streck och hamburgare dit

    Vad ser du? Första anblicken så tänkte jag direkt pojke, men sen blev jag fundersam.
    (det är första gången jag lägger in bilder i en tråd, så om det inte funkar, ha överseende så får jag länka istället)

    Kön?Närbild

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-02 08:33
    Vad roligt att så många ville svara.

    Det vita på sidorna (eller uppe och nere, beroende på hur man ser det) Vad kan det vara? Det kan väl inte vara pungen? För den är väl inuti och faller inte ner förrän senare, efter förlossningen och så. Eller?

    Jag läste någonstans att könet kan vara svullet såhär tidigt och att det kan vara svårt att se skillnad. Bilden är från vecka 17+0. Är det ingen som ser en flicka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-02 22:07
    Oj, man kan ju fortfarande skriva i sånna här gamla trådar. Det hade jag helt glömt

    Tänkte bara skriva att det var en pojke. Så kan man jämföra med sina egna ultraljudsbilder på kön, om man vill
  • Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?
  • LinaP
    Äldre 1 Apr 21:19
    #2

    Nej. Det var en helt underbar bm som jag träffat flera gånger förut när jag var gravid med dottern. Men det var en läkarstudent med i rummet och min gissning är att om hon inte hade varit där hade hon säkert sagt det. Men nu sa hon "Jag får inte säga vad det är, men jag kan visa och skriva ut en bild så får ni gissa själva".

  • LinaP
    Äldre 1 Apr 21:27
    #8
    TheMother skrev 2009-04-01 21:24:31 följande:
    Okej, det var ju snällt iaf. Men tråkigt att var man bor i landet ska få avgöra om man får veta könet eller ej.
    Ja det är sant. Men för mig så känns det roligare såhär faktiskt. Jag är väldigt nyfiken på vad är för en där inne, samtidigt som det inte spelar nån roll alls. Och samtidigt som det fortfarande är lite spänning kvar inför förlossningen
  • LinaP
    Äldre 1 Apr 22:46
    #11

    Vad roligt att så många ville svara

    Det vita på sidorna (eller uppe och nere, beroende på hur man ser det) Vad kan det vara? Det kan väl inte vara pungen? För den är väl inuti och faller inte ner förrän senare, efter förlossningen och så. Eller?

  • LinaP
    Äldre 2 Apr 15:15
    #16
    unforgettable skrev 2009-04-02 14:51:58 följande:
    de två vita som du ser på sidorna är väl lårena du syftar på? O därimellan är de snoppen som petar ut och man kan även skymta pungen i skuggan. Om de va det du menade :)
    Njae, det vita jag syftade på är det som är på själva runda grejen som ser ut som en snopp. Haha, så svårt att förklara. Är det skuggan av pungen? Det är ju runt mellan benen, med vitt uppe och nere och något som liknar en snopp i mitten.
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 17:33
    #25

    Vad kul! Det verkar som jag får börja förlika mig med att det nog är en grabb där inne ändå Fast man vet ju aldrig.
    Tack för alla grattis!


    impahimpa77 skrev 2009-04-02 16:43:37 följande:
    Jag tycker nog det ser ut som en liten hamburgare jag
    Jag är så förvirrad över alla sånna begrepp. Jag tycker också att det ser ut som en hamburgare, haha. Men visst var hamburgare tjej? eller?
    unforgettable skrev 2009-04-02 17:15:07 följande:
    Jaa nu fattar jag :) Men de är nog bara "skuggigt"... hela de du menar är snoppen bara de att kanten på snoppen har fått en annan färg, de går lixom inte få hela snoppen i samma färg/nyans när de är 2d :) Därför ser de delat ut och som om de hade varit något annat. Om du fattar? =) 
    Jaa, då förstår jag Men ur vilken vinkel kan bilden ha blivit tagen? Uppifrån eller underifrån, typ mot rumpan. Eller hur man nu ska kunna förklara
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 17:43
    #26
    Yes I am skrev 2009-04-02 16:54:07 följande:
    Jag tror att det är en tjej!
    Jasså? Du får jättegärna säga vad det du ser som gör att du tror det. Är nyfiken på alla spekulationer
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 18:01
    #31
    b i t c h skrev 2009-04-02 17:50:23 följande:
    Jag var på UL vecka 15+5. Fick då besked om att det är omöjligt att se vilket kön det blir förrän vecka 18 eller senare. Men även då kan det vara svårt. En god väninna till mig hade komplikationer under hela grav. Var till UL varannan vecka. Även dagen innan hon skulle snittas såg dom på UL att det var en pojke. Då hon "födde" visade det sig att det var en flicka. Gissa om dom blev förvånade. ALLA förväntade att det skulle komma ut en pojke. Inte ens UL som hon gjorde vecka 39+5 gick att lita på.....
    Oj, det måste verkligen ha blivit lite av en chock! Bm sa till oss också att det kan vara svårt att se innan vecka 18. Men det är kul att spekulera och få höra vad folk tror ändå Men helt säker kan man nog aldrig vara.
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 18:03
    #32
    Vofflis skrev 2009-04-02 17:49:48 följande:
    Ser absolut ut som en pojke!! Grattis!!! Jag väntar också en liten gosse, om du vill se min UL bild finns den i mitt galleri
    Jag var in och kikade en sväng från vilken vecka är den UL bilden?
  • LinaP
    Äldre 2 Apr 23:02
    #38

    Är den nån som har ett kunnigt öga som skulle vilja säga vad det är som man ser på bilden? Alltså vad är det där vita för något?

    Jag kollade på bilden och funderade lite, jag tänkte att eftersom själva "grejen" är lite böjd om man jämför med benen, så borde det väl nästan vara en snopp? Eller kan tjejer också få så, jag tänkte om könet är svullet så tidigt i graviditeten.

  • LinaP
    Äldre 2 Apr 23:04
    #39

    Men, jag är ju trött och tankspridd... Har ju redan fått svar på det Vad det vita var alltså.

  • LinaP
    Äldre 3 Apr 10:05
    #41

    Åh va snällt! Det var ju en väldigt tydlig bild faktiskt

  • LinaP
    Äldre 15 Apr 23:50
    #43

    Alla ni som ser en pojke. Skriv gärna vad det är som ni ser på bilden Jag är fortfarande inte helt övertygad. Har försökt ändra på bilden i photoshop och då ser det mer ut som en flicka faktiskt

Svar på tråden rutinultraljud idag, bilder på kön. Vad ser det ut som?