• Äldre 3 Apr 13:26
    1260 visningar
    5 svar
    5
    1260

    Kan dem kräva tillbaka pengarna?

    Skatteverket har gjort en miss. De har glömt att registrera vår som i gemensam vårdnad trots att vi lämnade in papper om det efter att han föddes. Han har tills idag stått på mig bara. Vi har inte vetat om detta. Vi fick papper på att hans pappa var hans pappa, fick för mig att det typ var samma som att vi hade gemensam vårdnad men så var det ju inte.
    Iaf så har jag gått hemma med barnen medan sambon jobbat och jag har därför tagit hans pappadagar och han har inte tagit en enda pappadag förutom de första 10. Nu i efterhand så ser jag att jag har fått ALLA pappans dagar och att de 90 (är de va?) som är reserverade för pappan också har gått över till mig.
    NU har skatteverket konstigt nog upptäckt sin miss och idag fick vi papper om att min sambo och jag har gemensam vårdnad av vår son. På pappret står det : Datum för registrering i folkbokföringsregistret 2009-04-02.
    Jag har ju tagit ut alla föräldradagar och idag är sonen 1,5 år. Kan försäkringskassan kräva tillbaka pengarna? Vi är ju inte registrerade som gemensam vårdnadshavare försen nu.. Någon som vet?

  • Svar på tråden Kan dem kräva tillbaka pengarna?
  • Idrial
    Äldre 3 Apr 13:30
    #1

    De kommer nog inte att kräva tillbaka några pengar...däremot så kommer nog inte pappan att få några dagar.

  • gabbil­w
    Äldre 3 Apr 13:33
    #2

    dom kommer nog inte kräva tillbaka pengarna. men har du tagit ut alla dagar som du fått? har du några dagar kvar kan det säkert blir så att dom faller över på pappan.
    ring och kolla=)

  • Felici­a Adrian
    Äldre 3 Apr 13:33
    #3

    Har du tagit alla dagar så finns det inga för pappan att ta... svårare än så tror jag inte det är... Är ju ingen miss ni gjort utan myndigheterna.. Så tror inte ni kommer bli krävda att betala tillbaka...

  • Äldre 3 Apr 13:43
    #4

    Ok. Nej att det inte blir några dagar till pappan förstår vi ju. Ja, jag har tagit alla dagarna. Om min sambo är pappaledig någon dag ibland så tar han ut av dotterns dagar bara.. Det är ju bara positivt för oss egentligen att jag kunnat ta hans dagar.. Så länge de inte kräver tillbaka dem bara..
    Tack för svaren!

  • Äldre 18 Dec 12:28
    #5

    Hej, 

    Detta inlägg har ju några år på nacken. Undrar bara hur det gick för jag är i typ samma situation nu och måste betala tillbaka pengar till försäkringskassan.

Svar på tråden Kan dem kräva tillbaka pengarna?