• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 3 Apr 18:22
    162284 visningar
    27 svar
    27
    162284

    Ont upptill i magen efter jag ätit=( Oavsett vad jag äter, skitjobbigt. Nån som känner igen det symptomet?

    Jag har sedan ca en månad fått ont i magen efter jag ätit, som ett bälte upptill i buken under revbenen. Gör inte jätteont men är obehagligt och molar och gör mig nere då jag ständigt känner denna "smärta" efter måltid. Och sen fortsätter det två timmar efter jag ätit och sen dyker det upp igen nästa måltid. Vissa dagar fortsätter det hela dagen och är borta när jag vaknar på morgonen för att komma tillbaka när jag äter igen.

    Någon som känner igen det?  Kan det var något farligt? Det kan väl inte vara cancer eller någon tumör i magen för då hade jag väl haft ont jämt va? Och gått ner i vikt och så?

    Det är inte gallsten för jag har haft problem med gallsten tidigare i livet men den smärtan känner jag igen, den är skarp och sitter mer på höger sida för mig. Detta verkar vara något annat.

    Så konstigt då det dyker upp oavsett vad jag äter och jag äter bra och nyttig mat så det är inte maten det är fel på heller.

    Vad kan det vara?

  • Svar på tråden Ont upptill i magen efter jag ätit=( Oavsett vad jag äter, skitjobbigt. Nån som känner igen det symptomet?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 Apr 18:33
    #2
    mollo skrev 2009-04-03 18:26:25 följande:
    Det första jag tänkte på var gallsten. för det är exakt så du beskriver det. men det kan ju vara magkatarr. eftersom det ändå sitter så nära.tycker du ska gå till läkaren och få medicin för det iaf. det kan ju ha med stress att göra också...jag har haft både gallanfall och magkatarr. men jag skulle tippa på magkatarr.

    Okej vad jobbigt att det kommer helt plötsligt och så försvinner det inte. Gallsten kan det ju i och för sig vara då jag haft problem med anfall men det var x antal år sedan. När du har haft problem mellan de riktiga anfallen (supersmärtsamma då) har det uppkommit efter måltid? Oavsett vad du ätit? Och har det varit i övre buken och som ett bälte runt liksom, inte mer åt vänster eller höger utan känns lite överallt där?


    Tack för svaret , man blir lite orolig att man har cancer i magen eller nåt:(

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 Apr 19:29
    #12

    Tack snälla ni, förnuftet säger mig att det inte lär vara något jätteallvarligt för då skulle jag ju allra troligast ha andra problem och känna mig trött, gå ner i vikt och sånt. Jag mår jättebra annars förutom detta med magen bara.

    Hur länge håller magkatarr på om det är det? Detta har som sagt hållt på runt en månad, lite längre kanske. Har inte ont ständigt men vissa dagar känner jag av det hela dagen från att jag ätit frukost och framåt.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 Apr 19:31
    #13

    Måste erkänna att jag drar mig för att gå till läkaren då jag är rädd att få något upp i baken {#lang_emotions_throwup}

Svar på tråden Ont upptill i magen efter jag ätit=( Oavsett vad jag äter, skitjobbigt. Nån som känner igen det symptomet?