• glad i livet

    Min älskade dotter!

    Vill bara skriva av mig lite. Jag har den underbaraste dottern i hela världen. Hon är helt fantastiskt underbar, och ja, jag vet att ni är massor härute som också har de underbaraste barnen.
    Jag kommer ihåg för ungefär ett år sen, då min man och jag var på föräldrautbildning och bm frågade..vad har ni för förväntningar på att bli föräldrar..alla blev helt ställda och hade inte så stor koll vad barn var för något. Nu vet jag, de är de underbaraste små liven som finns.
    Idag har min tjej gjort mig så stolt, hon har staplat ringar för första gången och gått med gåvagnen. Hon somnade dessutom i sin säng utan att gråta! Hon har blivit så himla stor och duktig och förståndig.
    Jag är så tacksam över att jag har fått henne och är fortfarande förundrad över att man kan älska någon så mycket. Dessutom är det svårt att fatta att hon snart blir 1 år!
    Ni andra med era underbaringar får gärna också dela med er om era små sötnosar.

  • Svar på tråden Min älskade dotter!
  • Kaisa Kavat

    Jag vet/förstår precis vad du pratar om! Min tjej har just fyllt 1 år! Man blir bara varm och lycklig inombord.

  • Ezder

    Vilken fint inlägg!

    Jag har också det underbaraste barnet i världen. Drygt mina månader, social och kärleksfull och helt fantastisk. En underbar ålder, jag har älskat honom så att det gör ont i så många månader och nu besvarar han det. Kommer krypande och svarar med ett jätteleende när jag säger hej, kommer fram och kramar mig när jag sitter på huk, gosar in sig mot mig när han sitter i sjalen, sover hos mig... Så otroligt mysig!

    Och de små ljuden! T-t-dat-dat-da! Bam bam! Mamma!

    Och så ska han bjuda på allt. Apelsinklyftor, smörgåsrån, broccolibitar, allt ska in i mammas mun.

    Samtidigt är han rätt självständig, och kryper gärna iväg och pysslar med sitt i ett annat rum. Eller kryper iväg och klättrar på någon annan, som verkar trevlig. (T ex på ÖF) Och sedan tillbaka till mamma för att "berätta". Sötis!

  • WAAC

    Jag förstår dig! Jag har två döttrar, en som är 3och en som är 1. Dom är så fantastiska att jag ibland undrar vad jag gjort i mitt tidigare liv för att ha fått äran att ta hand om dessa små under.

    Jag älskar dom så otroligt mycket!

  • Misja

    Vet precis hur ni tänker! O tycker det är så härligt när dottern tittar mig i ögonen fast jag inte märker det. Känner mig studerad och får ett leende när jag kollar dit. Undrar vad dom tänker på.

  • Willhellmina

    Åhhh, vet precis vad du känner.

    Ibland älskar jag henne så mycket så jag håller på att gå sönder. Som i natt. Hon vaknar till, klappar mig (hårthänt men jaja) på kinden och säger Mamma fin. Sen somnar hon igen. Och jag grät av lycka.....

    Jag tror inte på gud men ändå tackar jag honom/henne varje kväll för ytterligare en underbar dag. Att jag någonsin kunde älska och dyrka någon så mycket.


  • glad i livet

    Längtar efter att min tjej ska börja prata..
    ..de är så himla underbara...just nu sitter min älskling och sover med huvudet på mitt bröst.

  • Beginnerz

    Vilka gullungar ni har!

    Jag hade förväntat mig att det skulle bli tufft med barn men min dotter är hur snäll som helst. Är aldrig grinig, alltid ett leende på läpparna, äter allt, sover hela nätter, accepterar alla nya personer och situationer - så cool! Ibland stannar hon upp i leken, tittar på mig, lägger huvudet på sned och fyrar av ett riktigt leende. Då smälter man! Hon fyller 8 månader på fredag.

    Så har man fått skryta lite...

  • Hs egen

    Åh jag gråter!
    Har också barn, lite äldre dock 9 och 17. Älskar dom fantastiskt mycket såklart, men minns just de första åren, när man var alldeles överväldigad över sitt barn.

    Vilken gåva.

  • PetraMunchen

    Åh va jag älskar jag vår lilla. Han är snart 10 månader, å så duktig. Kan redan gå! Och så nyfiken och babblar på hela dagarna fast mamma och babba är det tydligaste. Idag fråga jag om han ville gå å kissa "ja" sa han sen ledde han mig till pottan. Att han sen kissa utanför spela ju ingen roll - jag är bara så faschinerad av vår lilla, att han är så duktig och vet verkligen vad han vill. Lite trist att jag jobbar redan men min man får ju njuta om dagarna.

  • Ekorrmamman

    Mina tjejer är åtta och nio år och vet ni, de är fotfarande helt underbart att vara mamma. Det underbara växer inte bort...

  • Isch

    Min lilla pojke är bara 2½ månad men redan en sån helt komplett unik liten människa! Han har så många söta grejer för sig... När han hör knäppet när jag öppnar amningsbh:n börjar han hosta och frusta av förtjusning av att snart snart få amma! (usch vilken separationsångest jag kommer känna när amningen ska trappas ner...) Och han skrattar, mycket, åt allt möjligt, löv som prasslar i vinden. Att det finns så mycket oförställd glädje! Det smittar!
    Det är det största och vackraste i livet att få äran att få följa och beskydda dessa nya människor genom livet!

  • jojjo81

    Säger varje dag till min dotter att hon är mitt lilla kärlekstroll. Tycker hon är världens sötande trots att hon är lik sin far. ;) Ska bli så underbart att få följa hennes utveckling i livet. Vilken lycka!

Svar på tråden Min älskade dotter!