• Äldre 5 Apr 21:00
    4131 visningar
    20 svar
    20
    4131

    Såå skönt att vara hemma igen

    Ja det är så underbart skönt att vara hemma! Fem veckor i Polen blev till sju pga vissa komplikationer men nu är det över och vi är äntligen hemma som en hel familj. Vi har varit hemma i en vecka nu och både jag och min man tycker det känns som det var hur länge sedan som helst vi var i Polen och det känns som vår dotter alltid har varit hos oss. Vi tycker hon blir mer och mer trygg för varje dag men visst är vissa saker svåra och jobbiga. Det är inte helt enkelt att få en tvååring som testar oss tills vi håller på att brista varje dag . Hon lär sig fler svenska ord för varje dag och förstår nästan allt vi säger. Det är jättekul och full fart hela dagarna.

    Jag vill också berätta att jag och min man på något sätt har blivit gravida (eller jag vet ju hur det gick till) men ändå inte eftersom vi inte kan få barn. Vi har papper på det! Vi är båda väldigt chockade och har svårt att förstå detta. Vi har liksom svårt att förstå meningen med detta eller vad jag ska säga eftersom vi redan fått vårt efterlängtade barn, och så ska vi få ett till. Det är helt sjukt! Alla som jag berättat detta för, och då menar jag ALLA har sagt..."vad var det jag sa" eller "det är ju så det är" eller "jag känner ett par som" osv... Puh!

    Hur som helst så är det skönt att vara hemma!

  • Svar på tråden Såå skönt att vara hemma igen
  • Äldre 5 Apr 21:15
    #1

    Välkomna hem och grattis till dottern! Vad spännande att ni väntar barn igen, återkommer gärna med ett grattis till sen. Ja du dessa kommentarer är en av mina få anledningar till att jag inte önskar bli gravid, för jag skulle riskera att puckla på personen i fråga. Sån okunskap och så onödigt i mina ögon.

  • Äldre 5 Apr 21:21
    #2

    Välkomna hem och stort grattis till er dotter!
    Lycka till med graviditeten och jag kan inte låta bli att undra varför vissa människor bara måste....

  • familj­05
    Äldre 5 Apr 21:21
    #3

    Hej och välkomna hem!
    Så spännande med grav, då blir ni en väldigt stor familj

  • mammam­ys06
    Äldre 5 Apr 21:22
    #4

    Grattis vännen, i dubbel bemärkelse

    jag förstår verkligen vad du menar och hur du känner dig, vilken grej va?! Jag blev också helt chockad över beskedet att jag var gravid men det slutade i missfall och det var blandade känslor. Jag har även fått ytterligare ett missfall efter det....

    Jag förstår att ni är chockade och att det tar ett tag innan ni landar ordentligt men jag är helt övertygad om att när ni väl landat i detta och tagit till er det som skett så kommer ni att känna er lyckligt lottade att få lov att uppleva båda sätten att bli föräldrar på

    Jag låter inga kommentarer i världen påverka även om de självklart känns! Lycka till med allt! Kram


    Störst av allt är kärleken
  • Manche­ster
    Äldre 5 Apr 21:58
    #5

    Grattis och lycka till med allt! Visst får man dumma kommentarer. Det fick vi också, men försök strunta i dem. Koncentrera er på er dotter och, så småningom, nästa barn. Det är spännande att få prova båda sätten, men jag förstår att det känns konstigt nu. Själv hade jag lite svårt att vara glad över graviditeten i början och då blev jag ändå gravid först när vi varit hemma över ett år. Vet andra mammor med barn på båda sätten som reagerat likadant. Men det blir bra! Man kan älska ett biologiskt barn lika mycket som ett adopterat och att barnet kommer som en överraskning betyder inte heller något när man väl fått vänja sig vid tanken. Våra är nu sex och tre år och vi kunde inte ha önskat oss något bättre än dessa barn och deras olika sätt att komma till oss.

  • Thalis
    Äldre 5 Apr 22:03
    #6

    Megastort grattis till lilltösen och graviditetet!!
    Vad härligt att det går bra med lillan och att hon blir tryggare för var dag som går.

    Jag förstår att dessa jobbiga kommentarer kan vara irriterande men försök strunta i dom och koncentrera er på er familj.

    Grattis igen!


    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Äldre 5 Apr 22:41
    #7

    Grattis igen måste man säga

  • KimKat­t
    Äldre 5 Apr 22:46
    #8

    Välkommen hem! Grattis i dubbel bemärkelse. Så fantastiskt för er

  • Äldre 5 Apr 23:45
    #9

    Dubbelt grattis

  • Ethi
    Äldre 5 Apr 23:49
    #10

    Välkommen hem med lillasyster och grattis till miraklet i magen också!

  • Namast­e72
    Äldre 6 Apr 08:44
    #11

    Välkomna hem och grattis till graviditeten. Tyvärr är det väl sådana kommentarer som folk slänger ur sig utan att tänka efter
    Låt inte det grumla er familjelycka nu


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Äldre 6 Apr 10:47
    #12

    VÄLKOMNA HEM med er lilla underbart söta dotter! Har följt er resa på resdagboken även om jag inte lämnat mer än en hälsning. Grattis också till bebben i magen! Så fantastiskt!

    Man kan ju undra varför en del måste kläcka käcka klyschor...

    Underbart är det iaf!
    kram Lisa

  • emilia­77
    Äldre 6 Apr 12:30
    #13

    Stort GRATTIS! Det måste vara underbart att få komma hem igen efter så lång tid utomlands.

    Fantastiskt att inte bara väntat SÅ LÄNGE på ett utan faktiskt två barn. strunt i dumma och oförstående kommentarer, de kommer aldrig att förstå Er lycka ändå!'

  • Matric­ia
    Äldre 6 Apr 14:44
    #14

    Dubbelgrattis!!

  • Äldre 6 Apr 15:14
    #15

    Jätte grattis till er :). Va roligt för er.
    KRAM

  • Tina Turner
    Äldre 6 Apr 19:00
    #16

    Grattis till er ggr två!!!!!

    Underbart att det går bra med lilltjejen även om hon frestar på :)

  • Äldre 6 Apr 20:23
    #17

    WOW, dubbelgrattis!! Så kul!

  • ACK
    Äldre 6 Apr 21:02
    #18

    Oj va kul att ni är i Sverige igen!! Hoppas ni har det bra där hemma och att ni njuter av er söta dotter. Känner igen det där med att testa gränser.....våran tjej har kommit på att gå till förälder nr 2 om hon inte får som hon vill hos den första .

    Grattis också till graviditeten!!

  • Humble­bee
    Äldre 6 Apr 21:51
    #19

    Stort grattis till er båda!

  • Äldre 7 Apr 07:09
    #20

    Välkomna hem med er dotter! Kan bara föreställa mig hur det måste kännas att komma hem som en liten familj efter många års väntan, vi har ju inte fått vara med om det själva än men varje gång jag tänker på det blir jag så rörd att jag får tårar i ögonen.

    Och stort grattis även till den lille/lilla i magen!!!

Svar på tråden Såå skönt att vara hemma igen