• lollan82

    När och vad ska man packa i BB väskan??

    När ska man packa BB väskan???

    Och vad ska man ha i den??

    När ska man sätta in bilbarnstolen?????

    så kul att få tips.

  • Svar på tråden När och vad ska man packa i BB väskan??
  • gutegirl
    Shnicki skrev 2009-05-08 21:12:29 följande:
    jag har packat med massage oljor,som mannen kan massera med under varkarna. Ocksa har jag kopt en brostvart kram,som nagon rekomenderat. Det ar mitt forsta barn,och jag har hort att man kan bli om o sarig pa brostvartorna. Ar i vecka 37,och packade vaskan idag. En liten vaska till forlossningen,och en storre vaska till patienthotelet,med klader for mig o barnet.
    Annars är det väldigt bra att smörja in bröstvårtorna med bröstmjölk och låta det lufttorka om man får besvär. Funkar kanon.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • LindaAC

    Jag hade som plan att förbereda bb väska mm i v 36... Ifall att bebisen skulle titta ut tidigare :)
    Min dotter valde sedan att komma ut redan i v 34 så jag hann inte med nånting! Så hellre förtidigt än försent säger jag. Nu med facit i hand så vet jag hur mycket bekvämare det hade varit med en väl planerad packning med sig.
    Lycka till

  • babykorv

    hej!
    ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska.
    jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk!
    är nyfiken, vad hade ni för väska?

  • mina1
    babykorv skrev 2009-05-10 19:30:10 följande:
    hej! ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska. jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk! är nyfiken, vad hade ni för väska?
    Vi packade i en vanlig "sportbag". + min viktigaste grej.......min huvudkudde. På BB är kuddarna INTE som hemma.
  • Armani
    babykorv skrev 2009-05-10 19:30:10 följande:
    hej! ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska. jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk! är nyfiken, vad hade ni för väska?
    Och jag som tyckte att jag hade mycket packat
    Vi hade en mindre bag med våra grejjer i och en skötväska med bebisens, båda rätt pinfulla
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Emsebamse
    babykorv skrev 2009-05-10 19:30:10 följande:
    hej!ni som varit med förut, vad ska man sikta på att packa i för något? jag menar i vilken typ av väska. jag tänkte innan att det nog skulle räcka med en handväska modell större, men så såg vi en film på föräldragruppen, som handlade om ett par som skulle in och föda, och de hade packat i typ två rullväskor och tre weekend-bagar och en och annan ryggsäck... såg ut som att de skulle flytta in på kk!är nyfiken, vad hade ni för väska?
    Jag har packat en lite väska med det jag behöver till förlossningen, alltså mest saker till mig. Sen packar jag en weekendbag med de sakerna vi kommer att behöva på BB, bebisens kläder, blöjor, extra ombyte till mig etc. Den väskan låter vi ligga kvar i bilen tills vi flyttat över.
  • Ezder

    Har inte läst hela tråden, men mitt bästa tips förutom kamera och sådant självklart är en TRIKÅSJAL. Tokmysigt när bebis är liten och nykläckt och man måste få i sig mat och sådär, att slippa lägga ned bebis. Istället bara sitter den där och har det varmt och gott och tryggt, och är nöjd.

  • Bellan80

    Packa långt innan..våran son kom en månad för tidigt och dagen innan hade jag packat:=) Vi hade även då satt in bilbarnstolen, så det var rena rötan!

  • Camilla D

    Jag packade min väska igår.
    Bla: Kläder till mig (2 par byxor, 3 tröjor, 3 amningsbh, trosor, sockar)
    Tofflor + badtofflor
    Amningsinlägg
    Amningskupa
    amningsnapp (har behövt det till 2 av 3 barn)
    Smink
    Tandborste
    Hårgrejer (+hårband)
    Schampoo osv
    Deo

    Till bebisen
    Kläder (några bodys, byxor, tröja att åka hem i, sockar, mössa)
    Snuttefilt
    Filt
    Napp (med förra barnet sov jag ingenting första natten för han ville suga på mitt lillfinger hela natten, när jag tog ut det skrek han. Så jag chansar inte igen)

    Har säkert glömt en del, men tror jag klarar mig rätt bra.
    Självklart kamera, extra batterier, videokamera+laddare, alla papper, leg.

Svar på tråden När och vad ska man packa i BB väskan??