Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

    Mögel i hus ?

    Mögel kan man ju bli jättesjuk av. Kanske kan du fixa en mögeltest åt dem så de får se svart på vitt. Ungefär som i Rent hus. Vissa fattar inte förrän de får se att det verkligen är sant. Det borde ju gå att få på försäkringen om det är mögelskadat så de inte behöver stå för all renovering själva.

  • Trynträ

    Lite tester jag hittade på nätet

    www.byggfaktadocu.se/10/pdcnewsitem/00/96/98/index_10.html

    byggkatalogen.byggtjanst.se/materialforum/readarticle.aspx&bvnid=1&articleid=276

    www.sniffmogelhund.se/

    www.arosmogelteknik.se/index.php&task=view&id=17&Itemid=35

    www.arosmogelteknik.se/index.php&task=view&id=21&Itemid=39

    Ett vanligt tecken verkar vara att det luktar jordkällare. Vilket får mig att tänka på grannens hus. Kanske borde ha nämnt det för dem att det inte luktade friskt i deras källare men gjorde det inte förut så nu känns det bara konstigt att påpeka det. Visste inte då att det kunde bero på mögel. Fukt tänkte jag iofs på men man är ju så känslig och vågar inte påpeka saker och ting tyvärr.

  • Trynträ
    Aiiiiwa skrev 2009-04-12 11:22:01 följande:
    Trynträ: har hittat en mögelhund här i min stad ,, o mailat dom för mer information.problemet är att det kostar väldigt mkt pengar.Vilket jag tror dom kommer protestera , och jag har heller inte råd att betala det.Såg dom här mögelstickorna du länkade också, men dom är svåra, men tanke på jag inte vet vart det sitter någonstanns o förmodligen innan mellan väggarna..men om man skulle ta dit mögelhund, borde dom inte kunna få ut det på sin hemförsäkring så dom betalar ?
    Vad har de för försäkringsbolag? Jag tror att de är rädda för att det ska bli dyrt att sanera så det är därför de inte vågar kolla upp det. Men vilket är viktigast kan man undra isåfall. Hälsan samt att få besök av barnbarnen borde ju vara allra viktigast.
  • Trynträ
    Aiiiiwa skrev 2009-04-12 12:04:11 följande:
    dom har nog trygg hansa (om det är en hemförsäkring :P ) jag kan noll om sådant.jo jag tror me dom är rädda för kostnaden, "billigare" och ignorera.det är så jäkla jobbigt o hela tiden försöka ta upp det, o inte såra. försöka nå frm til dom. men omöjligt.Men nu har inte sonen varit där på jätte länge.igår va dom här, å d va gnäll när kommer grabben hem å höll på.SÅ DRYGT. jag blev så irriterad också, för jag vill knappt dom sitte ri mina möbler. hänger ytterkläder bland mina. för d stinker så jäkla mkt :(fick nästna bryt när jag såg deras jackor hängde bredvid min nya favorit jacka. Som d luktade här när dom var här o när dom gick. man får ju vädra hela lgh.
    Verkar va lite sisådär med försäkringen mot mögel om man läser www.trygghansa.se/04Privat/Frame11104.html

    Går ju kanske att byta till ett annat försäkringsbolag eller ringa runt till olika bolag och höra vad de säger.
Svar på tråden Mögel i hus ?