• Anonym ((lång tjej))

    Långa tjejer- Hur mycket väger ni?

    Vet att man inte ska jämföra sig men jag frågar ändå. Jag är 178 cm och väger 73 kg. Vill ner till typ 68 kg tror jag...

    Ni som är runt 178 cm, vad väger ni och vad är er ideal vikt?

  • Svar på tråden Långa tjejer- Hur mycket väger ni?
  • Linnpinn

    Hej,

    Är 1,75 lång och väger 76 kg. Innan jag fick barn vägde jag 70 kg och kände mig väldigt nöjd där. Inte pinnsmal men med tanke på att jag har vägt hela 87 kg som mest, så känndes det väldigt bra på 70.

  • Anonym (lång)

    jag är 178 cm lång och väger ca 67 kg. Har inte vägt mig på ett tag nu Jag skulle vilja gå ner några kilon eller åtminstone få bort det som sitter kring magen

  • S a n n a 8 8

    jag är 1,78 och har alltid vägt 69-71 kg ungefär men väger betydligt mer nu då jag ska ha bf den 13 april. Hoppas man går ner alllt sedan bara

  • Barbabok

    179 lång, vägde 63 innan grav. Nu fick jag barn för 3½v sen och väger 68 ca. Trivs bra med den vikten (där i mellan) fast lite fastare kunde det ju vara, har lätt pösig mage nu


    Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
  • lightfish

    Jag är 176 cm lång och innan jag blev gravid låg jag på 70 kg. Nu var inte det en vikt som jag riktigt trivdes med utan mitt mål var att gå ner till 65 kg, som jag vägde innan jag fick diagnosen SAD (www.vardguiden.se/templates/Article.aspx). Jag hann inte det innan jag blev gravid och hoppas jag når mitt mål efter gravidteten (jag har inte gått upp några extrema kilon under graviditeten).
    Sen anser inte jag att man ska stirra sig blind på vågen, muskler väger mer än fett och skelett väger olika mycket hos lika långa personer. För vissa är en vikt optimal medan för andra är det för lite och för andra för mycket.

  • stjärnströssel

    väger mig inte, utan har min vikt som pendlar mellan 1 kg hit el dit typ.
    äter allt, motionerar dock varje dag.(man är ju hundägare )


  • Trixi8

    Är ca 1,78 och väger nu 56kg (i vanliga fall runt 50kg). Är gravid med tvillingar.

Svar på tråden Långa tjejer- Hur mycket väger ni?