Inlägg från: Anonym (ensammamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ensammamma)

    fonder för ensamstående tex majblomman

    tittade på majblommans hemsida att man kan söka pengar därifrån men man måste ha intyg från lärare kurator .Har någon fått pengar därifrån utan sånt intyg? duger nån annans intyg? Ja vill ju inte visa för andra hur dåligt ställt vi har ju
    Finns de någon annan fond där man kan söka ifrån?

  • Svar på tråden fonder för ensamstående tex majblomman
  • Anonym (ensammamma)
    Anonym skrev 2009-04-13 11:15:14 följande:
    såklart måste du ha eget intyg. om du inte har det dåligt ställt skulle du väll inte söka hjälp... de e ju de dom är till för...
    ok ja jag vill bara inte skylta me hur vi har det.
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:15:39 följande:
    Det är ju kanonbra att man måste ha intyg, annars kan ju vem som helst få pengar fast de varken behöver eller förtjänar dem.Varför vill du inte visa professionella hur ni har det?
    alltså jag kan lätt visa dom hur mycke/lite pengar jag har men de jag tycker e jobbigt att visa barnen lärare hur vi har det
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:46:16 följande:
    Har ni nån kontakt med BVC? De kanske kan hjälpa er?
    jo de har jag ju men de va till min stora på 14år som jag tänkte ansöka till
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:50:04 följande:
    En kontakt till en kurator eller liknande som kan skriva ett intyg.
    nej vi har ingen kontakt me kurator heller finns ju ingen andledning till det.
    enda e ju att vi får *skylta ut vår ekonomi* till läraren  för att ha en chans
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:49:42 följande:
    BVC kanske kan fixa en kontakt ändå? Om du förklarar situationen.
    aha ok kan ju försöka den vägen
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:53:27 följande:
    Jag menar att du skulle kunna prata med BVC om er situation; så kan BVC kanske hjälpa dig med att fixa en kontakt (t.ex. kurator), som i sin tur kan skriva ett intyg.
    Ok men måste man fortsätta gå hos kurator då?  för vi har ju inga sånna problem
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:53:55 följande:
    Det skadar ju inte att försöka.
    nej de gör de ju inte  man kan inte få mer än nej Han vill ju följa me i sommar till liseberg ( sån sommaraktivitet som komunen/skolan ordnar)  men de kostar ju pengar så klart han hade ju blivit lycklig om han fick följa me sina kompisar dit)
  • Anonym (ensammamma)
    AtroCious skrev 2009-04-13 11:58:47 följande:
    Nej, självklart inte. Ett möte eller två skulle jag tippa på.
    ok
    Anonym (inte) skrev 2009-04-13 11:57:54 följande:
    Om du förklarar för BVC vad ditt problem är så tror jag de kan hjälpa dig. Du kan ju alltid ringa anonymt först om du vill.Kuratorn har ingen glädje av att fortsätta samtal med er om ni inte är i behov av det.
    ok
  • Anonym (ensammamma)
    Anonym (soc sekr) skrev 2009-04-13 12:06:21 följande:
    Anonym (ensammamma) skrev 2009-04-13 11:56:30 följande: Såg att du även hade ekonomiskt bistånd. Du kan även ansöka om kostnaden för resan där. Vad skulle det kosta? bistånd till barns aktiviteter och liknande kan beviljas efter en skälighetsbedömning. Är det så att hans kompisar ska åka t ex är det inte helt omöjligt att kostnaden beviljas om den är rimlig eller åtminstone kan en del beviljas. Detta utifrån barnperspektivet och att barn ska kunna leva och göra ungefär samma saker som sina vänner för att de inte ska hamna i utanförskap. Naturligtvis inom rimliga gränser, man beviljas ju inte en 2 veckors semester till Thailand direkt men inom rimliga gränser är det inte alls sällan som jag själv har beviljat en del utifrån barnperspektivet, fotbollsläger, utflykt till sommarland mm
    nej de har jag inte har jag skrivit det? jag jobbar deltid
  • Anonym (ensammamma)

    soc sekr: resan dit me buss och en heldag där  kostar runt 1000kr ingår  en måltid i priset oxå och åkband ( bussen åker tidigt på morgonen  och dom e hemma sent på kvällen samma dag runt midnatt)

  • Anonym (ensammamma)
    Anonym (soc sekr) skrev 2009-04-13 12:13:18 följande:
    Okej, då blandade jag ihop det med någon annan tråd, förlåt. Fick för mig att du arbetade en del men fick kompletterande socialbidrag därtill. Hur som helst, om du jobbar deltid så kanske du faktiskt HAR rätt till ekonomiskt bistånd ändå? Du kanske lever under normen och därför inte kan hjälpa din son? har du kollat upp det?
    ingen fara Jo jag vet att jag lever lite under normen men vi klarar ju oss ändån men man har ju inte råd att lägga 1000kr på annat då
  • Anonym (ensammamma)
    Anonym skrev 2009-04-13 17:23:06 följande:
    jag har precis sökt till majblomman min syster fick skriva ett intyg för jag vägrar att kontakta barnets lärare eller annan i skolan har ingen lust att skylta med hur taskig ekonomi jag har....hoppas att d räcker har inte fått nå svar än...
    okej håller tummarna
  • Anonym (ensammamma)
    Anonym skrev 2009-04-13 17:23:06 följande:
    jag har precis sökt till majblomman min syster fick skriva ett intyg för jag vägrar att kontakta barnets lärare eller annan i skolan har ingen lust att skylta med hur taskig ekonomi jag har....hoppas att d räcker har inte fått nå svar än...
    men har  du socialbidrag eller jobbar du?
  • Anonym (ensammamma)
    Anonym skrev 2009-04-13 17:34:39 följande:
    jag har sjukbidrag o är ensam med två barn...
    okej jag jobbar deltid  för hade aldrig orkat jobba 100% och tagit hand om barnen  ensam alltid..så kanske får jag skylla mig själv att vi har dåligt med pengar när jag inte orkar jobba mer än 50% och är ensam me 4 barn på heltid
Svar på tråden fonder för ensamstående tex majblomman