• Samsma­mma
    Äldre 13 Apr 13:27
    24836 visningar
    5 svar
    5
    24836

    kliande och brännande utslag/eksem i ansiktet

    Är det fler än jag som är allergisk/överkänslig mot okända ämnen? Som också får som rubriken beskriver, kliande utslag i ansiktet (det är där det blir värst) som bränner och ger feber, och ger hård och torr krokodilhud? Och svullna ögon.

    Vad gör ni åt dessa eksem/utslag? Det enda som verkar fungera för mig är kortison, helst i pillerform som löses upp i vatten. Kräm går det med men jag vill inte ha det i ansiktet helst.

    Fick detta igår morse pga att jag lånade en tjejkompis ansiktstvätt och lotion då jag fick sova över oplanerat. Det är verkligen en chansning, ibland fungerar nya produkter jättebra, ibland blir det såhär. Jag har ingen aning vilket eller vilka ämnen det är som jag inte tål.

    Idag använder jag ACO:s ansiktslotion och Dermalogicas eye make up remover, Clinique All about Eyes och Clarins ansiktstvätt. Har provat en ansiktslotion från the BodyShop som skulle vara så allergitestad etc, fick nog bland de värsta reaktionerna någonsin av den.

    Vad gör ni? HJÄLP! Jag är så less..... Detta är någonting som började när jag var 16, och sedan har det blivit värre och sedan bättre igen. Nu får jag enstaka reaktioner men de är ganska kraftiga.

    hudtransplantation, någon?

  • Svar på tråden kliande och brännande utslag/eksem i ansiktet
  • Samsma­mma
    Äldre 13 Apr 13:48
    #2
    smis skrev 2009-04-13 13:43:42 följande:
    inte i den utsträckningen som du men använder jag lotioner eller liknande med parfym i så svider det o kliar i anskitet. En del har ju känsligare hud och det är nog så att du är en av dem. det bästa vore väl att använda det du tål och inte får utslag av.. är det väldigt jobbigt så kan du försöka få en remiss från vc till hudmottagningen.. allergier är jobbiga och tråkiga och det bästa är nog att anpassa sig efter dem
    Jag har varit hos hudmott. flera gånger, och de har tagit blodprovet och gjort odlingar när jag har haft öppna sår (ej i ansiktet). Jag ville att de skulle försöka ta reda på vad jag faktiskt inte tål men de ville inte det. Menade att det skulle vara för svårt. Så jag har gett upp det.... jag vet att jag måste anpassa mig men det är skitsvårt. Och jag vill inte behöva stoppa i mig kortison varenda gång, ibland måste jag ta det flera dagar/en vecka i sträck och det är inte bra.
Svar på tråden kliande och brännande utslag/eksem i ansiktet