• Anonym (kondylom)

    Hur bota kondylom?

    Jag fick i september förra året reda på att mina småknutor därnere är kondylom. jag har innanför, utanpå blygdläpparna och precis en jävel i mynningen. Jag fick vartec som jag ska pensla på. jag har gjort detta i omgångar en gång i månaden, men de är kvar och sprider sig!
    Hur får man bort dom?
    Kan man få operera bort dom?
    De är inte stora, inte vårta på vårta, men tillräckligt illa för att jag ska känna mig äcklig och tappa sexlust, samt att min pojkvän inte vill gå ner på mig (av förklarliga skäl).

    Hur fan blir man av med dom? :o

  • Svar på tråden Hur bota kondylom?
  • Malkurrag

    Anonym (kondylom) skrev 2009-04-14 22:54:28 följande:


    Jag fick i september förra året reda på att mina småknutor därnere är kondylom. jag har innanför, utanpå blygdläpparna och precis en jävel i mynningen. Jag fick vartec som jag ska pensla på. jag har gjort detta i omgångar en gång i månaden, men de är kvar och sprider sig!Hur får man bort dom?Kan man få operera bort dom?De är inte stora, inte vårta på vårta, men tillräckligt illa för att jag ska känna mig äcklig och tappa sexlust, samt att min pojkvän inte vill gå ner på mig (av förklarliga skäl).Hur fan blir man av med dom? :o
    Tyvärr är detta en sjukdom som inte går att bota! Kondom som gäller!
    Och vill du bli gravid så får du se till att ha sex när du inte har NÅGRA symtom över huvud taget. Och han kan slicka dig om du inte har några symtom för då är du inte smittsam.
  • Kojo

    Fattar inte att de lärda inom medicinen tar så lätt på något så hemskt som kondylom.
    Med deras inställning till denna äckliga åkomman är det fritt fram för sjukdomen att härja
    fritt bland världsmedborgarna.
    Bara i Sverige noteras runt 100 000 nya kondylomfall.De flesta av oss har aldrig hört ordet kondylom.
    Ändå är sjukdomen i de flesta fall obotlig,eller kan komma tillbaka,efter en konstaterad
    tillfrisknande.
    Det påstås att man kan ha sjukdomen latent i kroppen hela livet och då undrar man om
    de medicinlärda har kapitulerat inför denna makabra sjukdom.
    Läste att en salva Aldara botar framgångsrikt den aktuella sjukdomen,och att man kan behandla
    sig med den själv,men är ändå receptbelagd.Varför?Ska man inte förenkla tillgången till något
    som sätter stopp för något så hemskt som kondylom?
    Jag tycker att läkarkåren måste ändra sin attityd mot något som kan jämföras med cancer.
    Jag ryser när jag hör ordet kondylom,medan läkarna verkar ta det ordet med en klackspark.

  • Anonym

    Håller med de andra som sagt att deta tyvärr är en sjukdom som inte går att bota. Jag har ingen erfarenhet av det personligen, men har en vän som fick det för nåt år sedan.
    Det jag dock tror mig veta om kondylom är att även om du kan få bort vårtorna (har för mig att man använder någon medicin som i princip är cellgift, kanske det du har?) så är du ändå bärare av viruset och sjukdomen kan bryta ut igen. Samtidigt så lär du smitta alla dina sexpartners med denna sjukdom såvida ni inte använder kondom, om jag förstått det rätt. Så din pojkvän har antagligen blivit smittad också, så även han bör hålla koll på om han får vårtor.

    Hur du vidare ska kunna få bort dom vet jag inte riktigt. Men jag rekommenderar att du vänder dig till en läkare, eftersom medicinen du fått uppenbarligen inte hjälper. Har också hört att de går att frysa bort, som redan nämndes. Så endera kanske läkaren kan ta bort dom rent mekaniskt, eller så får du nån mer effektiv medicin.

  • Anonym (kondylom)

    Nej, jag förstår inte hur man kan ta så lätt på herpes och kondylom, bara för att de är vanliga. Det är ju virus, och virus går inte att bota, enbart behandla symptom.
    De kan ju mutera, ge livmoderhalscancer och hela kittet, ändå bryr sig läkarna inte nämnvärt, och behandlar sjukdomen som om det vore huvudvärk...

  • Anonym (frysa)

    Har du provat att frysa bort dem? I landstinget jag tillhör är det första steget - man fryser 1-3 ggr beroende på vad som behövs.

  • Anonym (kondylom)
    Anonym (frysa) skrev 2011-03-14 18:02:17 följande:
    Har du provat att frysa bort dem? I landstinget jag tillhör är det första steget - man fryser 1-3 ggr beroende på vad som behövs.
    Jag har frusit en gång. Alla försvann. Nu är de tillbaka, och så snart jag har möjlighet, tänker jag frysa dom igen.
  • Anonym (samma)

    Problemet är att kondom inte alltid hjälper heller, beroende på vart de sitter så kan det smitta ändå. Jag har provat med krämer men än så länge är de kvar. Har en vän som fått ta bort 2 ggr och hon har en sista gång på sig. Då hon har den agressiva varianten så kan det sluta med att hon inte kan få barn i framtiden.

    Jag lider inte av mina just nu men jag vill inte ha dem kvar. Ibland minskar de dock av sig själva, men kommer tillbaka vid t.ex. förkylningar. Nog dags att boka en ny tid på gyn. Jippi... 

  • intranätet

    Jag är man och jag har använt äppelcidervinäger på en bommullstuss. Jag har också provat vanlig vinäger men det kan vara väldigt starkt. Men försvinner gör vårtorna. jag bytte ut mot en fräsh två gånger om dagen så var dem borta efter tre dagar. Men viruset kommer du nog alltid ha inom dig. Det  blommar nog ut om vi äter saker som försurar oss, som massa vitt bröd socker och stress. Förmodligen fungerar kanske äppelcidervinägern på något "lika löser lika" vis :)

Svar på tråden Hur bota kondylom?