• Viggo 090730
    Äldre 20 Apr 13:00
    26748 visningar
    24 svar
    24
    26748

    HJÄLP! Magont vid ansträngning?

    Hej! {#lang_emotions_smile}
    Det är så här att jag har länge känt av det här, men nu vill jag veta om fler känner igen sig. Jag är gravid i v28.

    Vid antsträning, tex. promenad, shoppingrunda (mycket gående alltså?) m.m så får jag ont i magen/buken... Alldeles nedanför magen och på högersida (från mitt håll)... Väldigt obehagligt. Går inte att beskriva hur det känns... ligamentsmärtor? sammandragningar? Jag MÅSTE vila mig efter en stund annars gör det så himla ont...

    Någon som förstår vad jag menar? Fler som känner/känt så här? {#lang_emotions_dreamer}

    Det är väldigt jobbigt då jag vill kunna ut och gå och som nu: kratta gården... Efter 45min krattning så sa magen "NEJ, inte mer"... Gör fortfarande ont, så tar sin tid innan det går över... Sjukt jobbigt.... {#lang_emotions_yell}Snälla! Berätta om ni känner lika eller skriv vad ni tror det kan vara...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 16 JULI ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden HJÄLP! Magont vid ansträngning?
  • LyNxQ
    Äldre 20 Apr 13:03
    #1

    Vet inte vad det är eller vad det beror på, men jag har också fått samma vid båda graviditeterna. Det känns nästan som håll, fast det sitter längst ned i magen.

    Så fort jag gick mer än, säg 10 meter, så kom det..
    Fast för mig var det under de sista veckorna

  • Äldre 20 Apr 13:03
    #2

    Jag känner likadant, och tror att det kan vara ligamenterna. Också nedanför på högersida.....Jag tror inte att det är sammandagnarna.
    Är själv i v.33+0 idag.

  • Äldre 20 Apr 13:04
    #3

    är det ligamenten så är det oftast hugg som gör svinont. Sammandragningar så blir ju magen hård, så det kan du ju känna om det är.... =)

  • LyNxQ
    Äldre 20 Apr 13:06
    #4

    Jag tror inte att det är vare sig sammandragningar eller ligamenten som känns..

    Om jag minns rätt hade jag det också bara på höger sida, hm?

  • Viggo 090730
    Äldre 20 Apr 13:10
    #5

    LyNxQ: jaha... ja, men precis.. det känns som håll typ, och det kommer nästan direkt då man bara ått några meter... vi känner/kände nog lika...

    pp08: okej, ja.. jag gissar med på ligamentsmärtor.. men känns ändå mer annorlunda... ligamentsmärtor känner man ju oftast då man gör hastiga rörelser?

    moosen: jag vet, men det är så svårt att beskriva känslan xD


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 16 JULI ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 20 Apr 13:10
    #6

    Ja, ligamentsmärtor eller sammandragningar är det antagligen Om magen samtidigt blir hård är det sammandragningar.

    ... och precis som du skriver: "NEJ, inte mer..." Detär vad det betyder. Så man får nog bara finna sig i och slå av på farten lite.

  • Viggo 090730
    Äldre 20 Apr 13:11
    #7

    svirvel: ja exakt...


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 16 JULI ♥¸.?°´¯) ♥
  • LyNxQ
    Äldre 20 Apr 13:13
    #8

    Jag kommer ihåg när jag skulle köpa semlor, jag gick i någorlunda normalfart och hämtade ett paket semlor men när jag skulle gå till kassan fick jag ont så jag fick gå jättelångsamt och nästan hasa fram med ena benet bakom mej
    Undra vad det är? Kan det vara ligamenten?

  • Viggo 090730
    Äldre 20 Apr 13:19
    #9

    LyNxQ: ja, exakt så blire för mig med... ibland känns det som man vill gå framåt lutad haha... för att det gör så ont... skönt att fler känner som mig, men jag hoppas att det inte är nåa llvarligt...


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 16 JULI ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 20 Apr 13:19
    #10

    LyNxQ - När du skrive sådär tänker jag genast på foglossning!! En annan trevlig graviditets krämppa

Svar på tråden HJÄLP! Magont vid ansträngning?