• grisekno

    Du ser en femhundring på marken...

    ...vid kiosken där du precis håller på att handla. Du är säker på att den inte ramlat ur din plånbok. Det är flera människor runtomkring. Vad gör du?


    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ser en femhundring på marken...
  • nilla 1972

    jag o väninnan hittade 700 på marken en stor och öppen plats, inga i närheten. gissa om vi blev glada vi shoppade(för det vi tänkt utöver) sen blev det några öl och en heltrevlig kväll.

  • Thaleya

    Jag hade kollat mig runt så att ingen letade efter en peng just eller att ingen såg mig och om det var fritt fram hade jag stoppat på mig den. Om jag däremot såg någon stackare som letade hade jag gått och frågat om han tappat något. Och sen gett han pengen om det var den.

  • Thaleya
    Lotta71 skrev 2009-04-22 18:19:42 följande:
    Mina barn hittade en 500-ing på en grusväg här i byn. De berättade det för mig när de kom hem från promenaden igen. Jag bara:- WOW, vad ska ni göra för den? Det är ju jättemycket pengar "-Men vi tog inte dem, det var ju inte våra"!
    Åhh vad sött!
  • Nisseblubb

    Jag hade tagit den. Lämnar man in den i kiosken snor personen som arbetar där pengen. Bättre att jag får den än den personen

  • Thaleya
    Nisseblubb skrev 2009-04-26 00:08:32 följande:
    Jag hade tagit den. Lämnar man in den i kiosken snor personen som arbetar där pengen. Bättre att jag får den än den personen
    Haha beror på vem som hittar den, jag har jobbat på affär och det hände lite då och då att folk hittade pengar och gav mig och de åkte ner i kassan på jobbet.
  • Nisseblubb
    Thaleya skrev 2009-04-26 00:19:06 följande:
    Haha beror på vem som hittar den, jag har jobbat på affär och det hände lite då och då att folk hittade pengar och gav mig och de åkte ner i kassan på jobbet.
    Ja, alltså snodde ni den :)
  • Coccolina

    Min lillebror hittade 500 spänn på trappan till en klädaffär engång och gick så klart direkt in och frågade om någon tappat den. Först stirrade de på honom och började sedan storskratta!! "har du hittat den så är den din! Du är för ärlig för ditt eget bästa!" det var ingen i affären som tappat den och i affären sa det att de inte tog emot den för då skulle det antagligen bara delas mellan de anställda.
    Brorsan var 16-17 någonting.

    Hur jag skulle göra vet jag inte beror nog på situationen.
    Däremot en plånbok, mobiltelefon eller annat där man kan hitta ägaren försöker jag såklart spåra och ge tillbacks om inte det går lämnar jag in det hos polisen.


    Life's a bitch get used to it!!!
  • Thaleya
    Nisseblubb skrev 2009-04-26 00:19:33 följande:
    Ja, alltså snodde ni den :)
    hahah nee jag fick ju inget av det :P Men förresten fan vad irriterad jag blev på människor som betalade för sina varor gav mig en slant ytterst motvilligt och sa; jaa nu blir väl du nöjd va? när du får ta alla mina pengar. ja eller hur för de går ju till mig =O
  • Coccolina

    föresten kom på att jag faktiskt varit med om något liknande hittade 20 euro och då gjorde jag faktiskt så att jag gick och lade den i en insamlings bössa hittade 10 euro engång och den gången gick det till lite mat för mig... var skit fattig på den tiden och hade faktiskt inte ätit på ett par dagar (jobbigt period ) jag skämdes inte för det och efteråt så när jag fick pengar försökte jag betala tillbacks genom att ge till behövande.


    Life's a bitch get used to it!!!
  • hysterica1975

    exakt detta hände mej för nån vecka sedan... fast det var inte en femhundring det var en liten bunt med hundringar... jag vågade inte ta upp den!!
    efteråt hatade jag mejsjälv, för självklart tog ju säkert någon annan den... hade verkligen varit behövligt just då...
    trodde jag var en sån som direkt skulle stoppa i fickan, men nej...:(

  • Nidi80

    Jag skulle ta dom. Slarvigt att sprida pengar om sig på det viset! Hur ska jag hitta ägarn lixom :/ fast skulle man se nån tappa den så vore det ju annorlunda förstås.

Svar på tråden Du ser en femhundring på marken...