• Äldre 22 Apr 12:55
    53253 visningar
    10 svar
    10
    53253

    Hur anlitar man bygglov från tv?

    Jag skulle vilja anlita bygglov för att få hjälp med att bygga vårt blivande garage.
    Hur går man till väga för att få tex Bygglov att komma göra det?
    Kostar det nåt för att dom ev kommer eller får man som pappa min tror allt gratis för att det ger dom jobb och reklam för det dom gör?
    Har försökt leta på nätet deras sida men inte hittat nåt där det står hur man gör för att få kontakt med dom.
    Kanske har jag letat på fel ställe.
    Tacksam för tips på hur man gör.

  • Svar på tråden Hur anlitar man bygglov från tv?
  • Fideli­s ad urnam
    Äldre 22 Apr 12:56
    #1
    Lotten73 skrev 2009-04-22 12:55:08 följande:
    Jag skulle vilja anlita bygglov för att få hjälp med att bygga vårt blivande garage. Hur går man till väga för att få tex Bygglov att komma göra det? Kostar det nåt för att dom ev kommer eller får man som pappa min tror allt gratis för att det ger dom jobb och reklam för det dom gör? Har försökt leta på nätet deras sida men inte hittat nåt där det står hur man gör för att få kontakt med dom. Kanske har jag letat på fel ställe. Tacksam för tips på hur man gör.
    Knappast så att du anlitar dem, du ansöker nog och sedan väljer de ut de projekt som de finner värda att visa i deras program.
    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Fideli­s ad urnam
    Äldre 22 Apr 12:58
    #2

    www.tv4.se/1.699382/2008/10/31/sa_soker_du_till_bygglov


    Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Äldre 22 Apr 13:00
    #3

    Fidelis ad ur nam:Var ju så jag menade att ansöka om att dom skulle vilja komma hit .
    Hur gör man det?

  • Äldre 22 Apr 13:41
    #4

    Ansökan har gått ut för denna gång. Man kunde skicka in ansökan till den 1 april i år för inspelning med start i sommar.
    *Vi har ansökt..håller tummarna*

  • lillie
    Äldre 23 Apr 08:18
    #5

    Vad jag har hört så får man själv köpa in materialet. Det betalas inte av svt. Men det är ju himla smidigt att få jobbet gjort. Lycka till.

  • lillie
    Äldre 23 Apr 08:19
    #6

    Förresten, jag tänker nog inte på bygglov kanske utan något annat program som gått tidigare... Har för mig det var svt. Det handlade nog mer om att göra om trädgårdar.... Så huruvida man får materialet i Bygglov vet jag inte. Sorry.

  • Äldre 23 Apr 17:08
    #7

    Tror det är i "Äntligen hemma" man får betala materialet! Men då får man ju även bestämma exakt hur det ska se ut också....det får man ju inte i de andra inrednings/bygg programen.


    Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Äldre 24 Jan 22:44
    #8
    HUR FUNKAR DET HÄR MED   TV-PROGRAMMET "BYGGLOV" KAN VEM SOM HELST FÅ HJÄLP MED OMBYGGNAD O DYLIGT ?

                   NYFIKEN
  • Äldre 2 Feb 17:17
    #9

    Jag bor l ett lerhus vill gärna få hjälp att inreda övervåningen ovanför leran!

  • Äldre 9 Jan 13:36
    #10

    Du måste ansöka för att komma med i Bygglov. Eftersom det är ett TV-program så sker en casting, dvs redaktionen som jobbar med programmet åker ut och träffar de sökande, för att sedan välja ut de "bästa" som får va med i programmet.
    Bygglov finansieras till mestadels av spons, men man får betala en viss summa själv. Dock typ 1/5 av vad renoveringen kostar i helhet.

    Tänk på att du inte bara har ett renoveringsbehov, utan måste också vara ett intressant "case", så att man kan göra bra TV av det hela.

    Mvh,
    f.d Bygglov-anställd

Svar på tråden Hur anlitar man bygglov från tv?