• Celia03

    Pollenallergi!

    Någon mer än jag som får halsont av pollenallergi? Det verkar vara ytterst ovanligt.. Hur kan man behandla halsont orsakat av pollenallergi som allra bäst? Det är så plågsamt...

  • Svar på tråden Pollenallergi!
  • Fruochmamma

    Usch det låter verkligen jobbigt, men aldrig något jag själv varit med om. Kan dock bli så att halsen kliar och sedan känns extra irriterad.

  • LilaRos

    Jag fick super ont i halsen en morgon när jag vaknade.. Gick över till nästa dag så jag knaprade halstabletter och fick allergimediciner utskrivet

  • Bevabus

    Jag har varit allergiker i många år nu, men fick ont i halsen för första gången för typ två veckor sedan :S I vanliga fall så kliar det ju i ögonen och näsan rinner. Men jag förnyade mitt recept som jag har på allergitabletter (dom är jättebra) så nu är det borta. Cetirizin heter dom!

  • Celia03

    Då ska jag testa dom! Har själv kört med kestine ett bra tag nu, men det är nästan som att äta sockerpiller. Hjälper knappt inte alls


    Bevabus skrev 2009-04-30 13:11:33 följande:
    Jag har varit allergiker i många år nu, men fick ont i halsen för första gången för typ två veckor sedan :S I vanliga fall så kliar det ju i ögonen och näsan rinner. Men jag förnyade mitt recept som jag har på allergitabletter (dom är jättebra) så nu är det borta. Cetirizin heter dom!
  • Celia03

    Vad tar du för tabletter? Låter ju toppen att bli av med det så fort..


    LilaRos skrev 2009-04-30 13:07:31 följande:
    Jag fick super ont i halsen en morgon när jag vaknade.. Gick över till nästa dag så jag knaprade halstabletter och fick allergimediciner utskrivet
  • LilaRos
    Celia03 skrev 2009-04-30 15:49:44 följande:
    Vad tar du för tabletter? Låter ju toppen att bli av med det så fort..
    tavegyl.. Receptbelagda gamla tabletter.
  • Bästamorsan

    Jag har också halsont av pollen. Har ingen allergi(tog bp utomhus +inomhuspanel visade inget) men är överkänslig. Kortisonspray o allergitabletterna - hjälper inte mot halsontet...

  • josefzon

    Hej!

    Känner inte till att man kan få ont i halsen av pollenallergi. Det skulle kunna vara en infektion på G eller att man harklat och nyst så det blir en inflammation i svalget av skjuvkrafterna. Halstablett och allergiförebyggande kanske kan hjälpa.

    Mvh

Svar på tråden Pollenallergi!