• Äldre 24 Apr 08:08
    16460 visningar
    11 svar
    11
    16460

    Utdrag från straffregistret vid jobb på förskola. Vad kollas?

    Esmeralda123 skrev 2009-04-24 07:25:50 följande:
    Det rör allt. Allt som finns i straffregistret även rattfylleri osv. Och jag vet också att även personliga assistenter ofta får lämna utdrag. Sen så är det ju upp till arbetsgivaren, kommunen, vad de bedömmer när det gäller brottet. Även fast man har en prick så kan de ju bedömma att du är lämplig. Det beror ju på hur grovt brottet är och hur länge sen osv. De grövsta brotten syns i 10 år. Och de andra i 5 år. Det enda brott jag har gjort är att jag körde 63 på 50 väg och fick böter för det. Det syns i mitt brottsregister. Och jag blev godkänd inom skolan trots det. Så det beror ju på vad brottet är.
    Nej, man kan inte se allt i ett sånt brottregister, bara sånt som har betydelse för ens arbete med barn.
    Ska se om jag kan hitta nån sida som tar upp detta.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Äldre 24 Apr 08:12
    #5

    Läs på denna sidan en bit ner, ang. utdragets uppgifter http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18415.htm


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Äldre 24 Apr 08:13
    #6
    Nogula skrev 2009-04-24 08:12:58 följande:
    Läs på denna sidan en bit ner, ang. utdragets uppgifter www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18415.htm
    Nej, nu blev det fel, det var ju den sidan jag var inne på först, men den är ju inte svensk, men nu hittar jag inte den andra sidan jag läste på.
    Återkommer...
    Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Utdrag från straffregistret vid jobb på förskola. Vad kollas?