• LinaP
    Äldre 25 Apr 23:12
    22811 visningar
    11 svar
    11
    22811

    körkortstillstånd, lämplighetsintyg osv?

    Det var 5 år sen jag tog körkortet, så mycket har ändrats har jag märkt. Sambon ska börja övningsköra med mig var det tänkt och vi har gått handledarutbildning och fått papper på det och papper på ansökan om körkortstillstånd. Men behöver han inte lämplighetsintyg också? Eller har de tagit bort det? Jag har sökt och sökt men hittar inte någonstanns där det står. Jag behövde ha det minns jag. Han är 26 så om man nån gång haft "lämpen" så har den gått ut.

    Nån som vet hur det ligger till eller som kan länka till en bra sida med info om vad som gäller?

  • Svar på tråden körkortstillstånd, lämplighetsintyg osv?
  • LinaP
    Äldre 25 Apr 23:16
    #2

    Jo, jag vet det=) Det jag undrar är om han behöver ett lämplighetsintyg också? eller om det inte behövs längre? Jag minns att jag behövde det när jag skulle börja övningsköra.

  • LinaP
    Äldre 25 Apr 23:18
    #6

    De har alltså helt tagit bort lämplighetsintyget och man ska bara skicka in ansökan om körkortstillstånd och ansökan om handledare?

  • LinaP
    Äldre 25 Apr 23:20
    #7

    Kanske bäst att göra så ändå. Hade annars tänkt betala in för ansökningarna idag, men det är kanske bäst att vänta då =)

  • LinaP
    Äldre 25 Apr 23:28
    #9
    Trixi8 skrev 2009-04-25 23:21:43 följande:
    lämpet är körkortstillståndet.
    okej. misstänkte det också lite.
  • LinaP
    Äldre 25 Apr 23:46
    #11

    njae, inte vad jag minns. Bara att man måste betala i förskott. Men jag tror jag läst mig till att lämplighetsintyget är samma som körkortstillståndet nu iaf. Om jag inte fattat helt fel. Får för säkerhetsskull höra med en körskola på måndag =)

Svar på tråden körkortstillstånd, lämplighetsintyg osv?