• Aros

    Soda stream läsk - gott eller äckligt?

    Har diskuterat med sambon lite ang sodastream, helt enkelt om vi ska köpa en eller inte. Något som talar för att vi inte ska göra det är att vi försöker dricka mindre läsk. Men båda av oss har minnen från 80-talets soda stream och hur knepigt (minst sagt) läsken smakade som man gjorde.

    Så min fråga är: smakar de bättre idag eller är det samma? Framförallt hur smakar colan?

  • Svar på tråden Soda stream läsk - gott eller äckligt?
  • Garderobshylla

    Vi hade sodastreamer redan på 80-talet och jag har aldrig tyckt att det smakat konstigt! Ni kanske inte blandat rätt mängd essens?

    Colan smakar cola, men den smakar INTE coca-cola om det är det du undrar. Vill man ah äkta vara får man helt enkelt köpa det

  • Zimlis

    Colan smakar mer som smält calippo än coca-cola *tycker jag*


    Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • gutegirl

    Colan smakar som igloo, du vet den där glassen som var på två pinnar?
    Annars är det ju gott bara att kolsyra vatten.

    Något jag funderar på när det gäller sodastreamer är varför det pyser över hela tiden så fort man har i essensen. Någon som vet?


    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • jummie

    Jag använder vår sodastream mer till att blanda mineralvatten o kanske läsk till en drink eller så Tycker nog att "riktig" läsk smakar bättre..kanske för att jag diggar lightläsk?

  • Norrbagge

    Jag gillar inte Soda Streams egna smaker. Men ett hett tips är att testa Fun Light's sodasteram smaker!!! Deras cola smakar som vanlig RIKTIG cola!!! Nu är det ju light, så ni tänker på det. Men BOB har även dem gjort massa smaker som inte är light.
    Helt ok!!
    Annars brukar jag blanda i lite vad som hellst i mitt bubbel; pressad citron, saft.. typ

  • Aros

    Ah samma colasmak som på 80-talet då. Vi har så äckligt vatten här (smakar och luktar svagt av klor) så att bara kolsyra utan att tillsätta smak är dessvärre uteslutet. Dricker nästan aldrig rent vatten utan har tillbringare i kylen med lite citron/jordgubbar/annan frukt. Trist då jag älskar vatten.

  • jummie

    Men det finns smaker till mineralvatten! Så får det citrus eller jordgubbssmak! Men det blir inte läsk utan ..vatten.


    Aros skrev 2009-04-27 16:11:49 följande:
    Ah samma colasmak som på 80-talet då. Vi har så äckligt vatten här (smakar och luktar svagt av klor) så att bara kolsyra utan att tillsätta smak är dessvärre uteslutet. Dricker nästan aldrig rent vatten utan har tillbringare i kylen med lite citron/jordgubbar/annan frukt. Trist då jag älskar vatten.
  • Rina73

    Ja tycker colan smakar gott. Nästan godare än den man köper.

    Tror att kolsyran reagerar mot essensen på nå sätt och därför pyser över.
    Första gången vi gjorde cola så hade vi cola över hela bordet

    Om man lutar flaskan lite när man häller i essensen så pyser det inte över.

  • Zimlis
    Rina73 skrev 2009-04-27 16:16:02 följande:
    Ja tycker colan smakar gott. Nästan godare än den man köper. Tror att kolsyran reagerar mot essensen på nå sätt och därför pyser över. Första gången vi gjorde cola så hade vi cola över hela bordet Om man lutar flaskan lite när man häller i essensen så pyser det inte över.
    Hade du missat den bruksanvisningen som finns på essenseflaskan?
    Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
  • Prettypink

    Du ska ha i smaksättningen EFTER du bubblat:) Det står på flaskan!:)

    o GUTEGIRL o skrev 2009-04-27 16:09:16 följande:


    Colan smakar som igloo, du vet den där glassen som var på två pinnar? Annars är det ju gott bara att kolsyra vatten. Något jag funderar på när det gäller sodastreamer är varför det pyser över hela tiden så fort man har i essensen. Någon som vet?
  • Rita D

    Jag älskar ju Coca Cola, så för mig duger inte colan från Soda Stream. Däremot finns en jordgubbsblandning som var kanongod. El-Giganten har några glasflaskor som inte är märkta Soda stream, men går bra att blanda i ändå. Där finns det "Kompis" som smakar Champis, "Drinkadero" smakar som Trocadero, med mera. Jag gillade Tutti Frutti därifrån också.

  • gutegirl
    Prettypink skrev 2009-04-27 16:20:14 följande:
    Du ska ha i smaksättningen EFTER du bubblat:) Det står på flaskan!:)o GUTEGIRL o skrev 2009-04-27 16:09:16 följande:
    Det hjälper inte.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Garderobshylla

    o GUTEGIRL o skrev 2009-04-27 16:21:24 följande:


    Det hjälper inte.
    Pyser kommer det att forsätta göra, men om du lutar flaskan ordentligt och inte heller i essensen för fort så kommer det inte att skumma över.
  • Rina73

    zchimla skrev: Hade du missat den bruksanvisningen som finns på essenseflaskan?

    Läste inte så noga

  • ModestyB

    Av color så är nog fun lights en av de bättre=)

    vi blandar ändå alltid med saft, eller koncentrat, typ juice (testa Jokk, supergott!!).

    Vår WasserMaxx används hela dagarna, vi dricker bara bubbel. Vardagslyx! Fräscht med vatten direkt ur kranen, som inte har stått på flaska i månader innan man dricker det. Samma sak med läsken, just att det är "färskt" gör det godare.

  • linjes

    Vi gör bara kolsyrat vatten med våran och det duger bra det

    Läsken tycker jag smakar äckligt

  • Sicka1982

    Must är den godaste. smakar precis som jul/påskmust, underbar!
    Orange smakar som fanta. Jag är superduper nöjd med min sodastream!

Svar på tråden Soda stream läsk - gott eller äckligt?