• Rockkarlsson

    Att göra i Katrineholm

    Hejsan!

    Jag har just flyttat till Katrineholm med min familj. Och jag undrar
    vad det finns att göra här under veckorna med min dotter som är snart 1 år?
    Musiklekis, öppen förskola m.m.

    Mvh/ Nyinflyttad

  • Svar på tråden Att göra i Katrineholm
  • Isnogood

    Kan tyvär inte svara på din fråga, då mina barn är mycket äldre....
    Ville bara önska er välkommna till "södermanlands skogar"

  • Rockkarlsson
    Hästarobarn skrev 2009-05-03 16:10:37 följande:
    Kan tyvär inte svara på din fråga, då mina barn är mycket äldre....Ville bara önska er välkommna till "södermanlands skogar"
    Tack så mycket! Man känner sig lite vilsen här ännu men vi försöker utforska stan på vad man kan hitta på :)
  • virregirl

    Hej!
    Finns en hel del faktiskt i denna lilla stad
    Jag tycker absolut att du ska besöka öppna förskolan , finns nog 3 - 4 st i stan som kyrkan annordnar. Beror kanske lite på var i stan du bor, men kolla upp närmaste kyrka.
    Den största och välbesökta öppna förskolan är nog Sandbäcksgården som ligger i Sandbäckenområdet. Den är öppen ons kl 13-16 och tors kl 9:30 - 12. Jätte kul är det där. Det är stort och finns massa roligt för barnen. Det är blandad ålder på både barn och föräldrar. Dom har sångstund och pyssel varje dag när det är öppet. Personalen är verkligen toppen bra!

    Mariakyrkan annordnar babysång, barnsång och syskonsång för olika åldrar. Där får man vara snabb för att få en plats. Det drar igång till hösten igen så bara dit och hör ang. plats.

    Sen vet jag inte hur det är med babysimmet, det ska finnas grupper nere vid Duveholmsbadet som man kan anmäla sig till terminvis.
    På sommaren tycker jag man kan besöka 4H gården som ligger nere vid Djulöbadet. Där finns djur att få se och kanske klappa på.

    Sen finns den välbesökta Sjukhusparken att besöka. En stor lekplats där många brukar ta med sig picknickkorgen och spendera en halvdag vid

    Ja det va litegrann som finns i denna stad. Hoppas ni hittar nått skojigt tillsammans med lilla dottern.

  • Rockkarlsson

    Ja vilka bra tips. Vi bor precis vid sjukhusparken och vi var där idag, jättemysigt. Sandbäcken ligger ju inte långt borta så kanske att man besöker det redan på ons :).
    Tack så mycket!

Svar på tråden Att göra i Katrineholm