Inlägg från: Förälskad |Visa alla inlägg
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 21:29:58 följande:
    Jag har det med, tror det är irritation kombinerat med obalans. Kanske svamp... får se om det blir värre då får man prata med BM
    Jag hade det och gick till apoteket och köpte vagiatorer (Lactal).
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 21:32:14 följande:
    hahah är på den kuren nu och det börjar bli lite bättre. :)
    Vad skönt, men visst är det lite obehagligt. Jag fick ha en binda för det rann ju ut sånt där, vad det nu är?!
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 21:41:50 följande:
    ja precis den där gelen. använder på kvällen innan jag ska sova så rinner det inte så mycket. hahaTror att irritationen berodde på att jag började använda trosskydd pga flytningarna som ökade med graviditeten nu. De "suger" ju bort fuktet som ska vara där nere.
    Okej..
    Jag har ingen aning om varför jag eventuellt hade svamp, det sägs ju vara rätt vanligt som gravid.
  • Förälskad
    SmBacke skrev 2009-05-06 21:51:26 följande:
    benhandlar mot svamp men de e en annan sveda. de kanske kan bli så, ingenting förvånar ju en när man e gravid
    Min BM sa att svampen kan vara jobbig att få bort.. Envis den där svampen.. Se till att köpa en neutral tvål på apoteket också..
  • Förälskad
    GullpuckotMe skrev 2009-05-06 21:57:04 följande:
    köp inte laktacyd eller vad den heter bara (tvålen) den e värdelös. jag har blivit rekomenderad ngn intimgele från apoteket som ska vara uppfriskande o bra!
    Jag har Tvål Intim från ACO. Den verkar ganska så bra.
  • Förälskad
    GullpuckotMe skrev 2009-05-06 21:59:16 följande:
    okej den har jag inte provat..
    Jag vet inte om det är en gele men den är lite som gele..
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 22:00:39 följande:
    Det bästa är väl att inte använda någon tvål alls, inte ens den intim från ACO även om den är den lämpligaste?Jag har blivit rekommenderat enbart vatten.
    Kanske det men jag tycker det är rätt skönt att tvätta mig där nere..
  • Förälskad
    GullpuckotMe skrev 2009-05-06 22:02:28 följande:
    nej det e inte den jag blivit rekomenderad. för den gelen kan man smörja med o behöver inte tvätta bort..
    Okej..
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 22:03:01 följande:
    Samma här, det känns ju fräschare ....
    Men vad gör man inte för att bli av med svampen :)
  • Förälskad
    Surtanten1 skrev 2009-05-06 22:05:55 följande:
    En hel del:P hahahHar testat att smörja med a-fil. (huskur) Var svalkande iaf. haha
    Ojoj.. Härligt.. Jag kanske ska köpa hem lite fil imorn :)

    Nu ska jag sova tjejer.. Sov så gott!
  • Förälskad
    GullpuckotMe skrev 2009-05-06 22:07:22 följande:
    Olivolja funkar med! skönt =) men kladdigt :P
    Nu börjar ni bli snuskiga... haha
  • Förälskad

    Jag hade så i slutet av förra graviditeten. Blygläpparna var också väldigt svullna. Det handlar om att underlivet förbereder sig inför förlossningen.

  • Förälskad
    SmBacke skrev 2009-05-07 12:31:58 följande:
    jo de vet jag, de va just svidandet som va så nytt för mig är just nu i v 30.
    Det kan ju också vara så att blygläpparna skaver lite i trosan också och blir lite irriterade.. Smörj in med lite babyolja och lufta så ofta du kan.
  • Förälskad
    SmBacke skrev 2009-05-07 12:42:29 följande:
    luftar gör jag men babyoljan ska jag testa
    Lent och skönt så det inte skaver onödigt mycket.. Haha, vilket samtalsämne :)
Svar på tråden svider där nere