• Anonym

    Klarar inte att vara bonusmamma!

    Jag vill inte vara bonusmamma....men jag älskar min sambo, mår så dåligt och vill så gärna trivas med situationen!....Mannen jag älskar har barn, jo ja visste det innan jag träffade honom men trodde aldrig att det skulle vara så svårt. jag känner mig vilsen när de är här, utanför och absolut inte en del i familjen. det är två snälla barn men jag får panik. I fyra år har jag tagit ansvar för dom, aktiverat dom och tatt mig an dom, men det känns som jag inte kan andas, jag tycker det är jättejobbigt när dom är här....jag vill inte ha dom här, vill bara vara med min kille. Orkar inte höra deras gnäll!!.....nån annan där ute som känner som jag, som så gärna vill att det ska funka men som är tveksam till att det kommer hålla....

    hur gjorde ni för att ta er igenom detta...?

    nu leker de krig och skriker och gapar.....jättegulligt tycker pappan men det tycker inte jag som aldrig får en enda lugn helg!

  • Svar på tråden Klarar inte att vara bonusmamma!
  • Anonym
    MiisPiis skrev 2009-05-10 15:09:20 följande:
    När är barnen hos er? Varje helg?Finns det möjlighet att ni "slipper" ha dem hos er alla helger?
    ja varje helg, barnen bor långt ifrån oss och kan därför inte vara hos oss på vardagar och jag känner inte att jag kan neka deras pappa att träffa sina barn varje vecka....han älskar ju dom....
  • MiisPiis
    Anonym skrev 2009-05-10 15:10:47 följande:
    ja varje helg, barnen bor långt ifrån oss och kan därför inte vara hos oss på vardagar och jag känner inte att jag kan neka deras pappa att träffa sina barn varje vecka....han älskar ju dom....
    Nej, du kan definitivt inte neka honom det.....och det är ju svårt om de bor långt borta, då faller det sig ju naturligt att de är hos er på helgerna.

    Tänkte bara att om det gick, så kanske ni kunde omfördela lite så någon helg blev er egna. Men förstår om avståndet krånglar till det.
  • Cuthalion

    Det finns inte möjlighet att pappan kan ta med barnen ut på någon aktivitet eller kanske bara en promenad? Kvalitétstid för dem och du får en chans att bara vara.

    Har du pratat med din sambo om det hela? Kanske ni behöver komma fram till vilka regler som ska gälla i ert hem, såsom att man inte behöver skrika och gapa inomhus utan att man kan dämpa sig.

  • Anonym
    MiisPiis skrev 2009-05-10 15:12:29 följande:
    Nej, du kan definitivt inte neka honom det.....och det är ju svårt om de bor långt borta, då faller det sig ju naturligt att de är hos er på helgerna.Tänkte bara att om det gick, så kanske ni kunde omfördela lite så någon helg blev er egna. Men förstår om avståndet krånglar till det.
    ja det gör ju det.....det var inte han som flyttade...tycker synd om honom för han kan ju inte rå för det, men jag är trött på att ta en massa ansvar jag inte vill....jag var ung när jag träffade honom och har nu lite panik att jag inte får "leva" normalt för min ålder....jag e mamma fast jag inte vill känns det som, ändå är dte ju jag som satt mig i situationen...men som sagt, jag älskar honom. Han är mannen för mig men det var inte så här min familj skulle se ut=(
  • Anonym (plastisten)

    Jag är bonusmamma till en liten på 7 år som kommer till oss på helgerna..oftast blir de varannan helg..

    det är oftast roligt men numera känner jag en jobbig känsla när barnet kommer till oss... men de har inte med barnet i sig att göra utan det har med mig själv att göra...
    min egna längtan efter barn växer då hans barn kommer till oss ocxh då blir det otroligt jobbigt eftersom jag vet att min sambo inte vill ha fler barn ännu...

    och när hans barn då kommer så blir allt jobbigt....å de kan gå ut över allt o alla i min närhet..

  • Anonym

    Anonym (plastisten) skrev 2009-05-10 15:16:08 följande:


    Jag är bonusmamma till en liten på 7 år som kommer till oss på helgerna..oftast blir de varannan helg..det är oftast roligt men numera känner jag en jobbig känsla när barnet kommer till oss... men de har inte med barnet i sig att göra utan det har med mig själv att göra...min egna längtan efter barn växer då hans barn kommer till oss ocxh då blir det otroligt jobbigt eftersom jag vet att min sambo inte vill ha fler barn ännu...och när hans barn då kommer så blir allt jobbigt....å de kan gå ut över allt o alla i min närhet..
    jag håller absolut med dig...har inget med barnen att göra utan ens egna känslor...jag mår dåligt varje fredag när jag vet att de kommer och "förstör" helgen....det blir en konkurrenssituation då jag aldrig har en helg själv med min sambo å alla kämpar ju efter honom om man säger så....
    i början gick det bra med barnen men det blir jobbigare för varje gång...ju större de blir desto svårare har ja oxå att ta dem till mig....suck...jag tror inte jag kommer lyckas hålla ihop med min sambo länge till....
  • Namnam

    De första du måste göra är att försona dig med tanken att så här är det, barnen kommer inte försvinna.

    Sedan kanske du tar på dig rollen som "bonus" lite för mycket och därför känner du dig kvävd.

    Hitta på egna saker när barnen är hos er tex med dina vänner och låt sambon umgås med barnen.

    Bara för att man har en partner med barn behöver man inte inta en föräldraroll, att vara vuxen och sambo till deras pappa räcker gott.

    Tyvärr verkar många pappor ta för givet att kvinnor gärna är "mamma" till alla barn de kommer åt och att den nya kvinnan mer än gärna axlar samma roll som deras ex.

  • Anonym
    Namnam skrev 2009-05-10 15:20:51 följande:
    De första du måste göra är att försona dig med tanken att så här är det, barnen kommer inte försvinna.Sedan kanske du tar på dig rollen som "bonus" lite för mycket och därför känner du dig kvävd.Hitta på egna saker när barnen är hos er tex med dina vänner och låt sambon umgås med barnen.Bara för att man har en partner med barn behöver man inte inta en föräldraroll, att vara vuxen och sambo till deras pappa räcker gott.Tyvärr verkar många pappor ta för givet att kvinnor gärna är "mamma" till alla barn de kommer åt och att den nya kvinnan mer än gärna axlar samma roll som deras ex.
    jag har försökt med det, men jag tar på mig rollen ändå, dels för att min sambo är för "snäll" mot barnen så det är mig de lyssnar på....jag har försökt att lägga det på honom men det är mig barnen kommer till.....

    jag kan ju va med mina vänner men jag och min sambo jobbar om varandra på veckorna så jag vill såå gärna va med han på helgerna.....
  • Anonym (K)

    Nä, det kanske är dags att lämna. Du fick ju inte det du ville och kommer aldrig få md honom. Antingen värderar du om dina 5tankar och accpeterar situaionen som den är och får sinnesfrid däregenom eller så accepterar du inte oc går vidare. Det kommer inte bli bättre med barnen, för dom känner garanterat hur du kännner för dom. Det kommer bli en nedåtgående sprial som är vuxnas uppgift att bryta.

    Du kan ju som sagt lämna och hitta någon som passar bättre för din mall, trots att du älskar honom. Han kanske hittar någon som har lättare att acceptera hans situation. lla är vi ju olika.

    Lycka till!

Svar på tråden Klarar inte att vara bonusmamma!