• jempa7­9
    Äldre 13 May 19:05
    1625 visningar
    5 svar
    5
    1625

    Änglasyskon i sommar..

    Hej!
    Förlorade en tjej i PSD dec-05, var i 39+3. Ni som varit med om samma sak, blev ni igångsatta nästa gång och när fick ni veta/bestämma det datumet isf ? Jag har BF 4 Aug men det är sen tidigare sagt att jag inte ska behöva gå längre än v.37+ men än så länge har vi inget datum.

    Hur har det varit för er?

    Beklagar er stora förlust..

    // Jenny

  • Svar på tråden Änglasyskon i sommar..
  • Eva S
    Äldre 14 May 08:22
    #1

    Vi förlorade också en tjej i PSD i v. 40. för snart tre år sedan. Jag blev igångsatt gången efter. Jag kommer tyvärr inte ihåg exakt eftersom det var över 1,5 år sedan men enligt min hemsida så fick vi veta första bedömningsdatumet i v. 30. Det skulle bli i v. 37+2. Tyvärr tyckte de inte jag var mogen då utan fick då en ny tid i v. 38+1 och då gick det mycket bättre.

    Eftersom vi valde att föda i ett annat landsting än där vi gick på mvc så skötte vi kontakterna med förlossningen själva. Om det gjorde att vi fick veta ett datum tidigare eller senare vet jag inte men jag tror att vi fick veta ganska tidigt. Jag tror inte du ska räkna med att få något datum än på ett tag. Men tjata bara.

    Lycka till!
    Eva

  • Mkmit
    Äldre 14 May 15:45
    #2

    Jag var inne på bedömning i v37+5, och fick bli igångsatt dagen efter. Det beror mycket på hur mogen man är. Här vill man att barnet blir 38+0 innan man räknar med igångsättning men det är visst lite olika landsting.

    Lycka till!

  • jempa7­9
    Äldre 14 May 17:44
    #3

    Tack för era svar! Ser att det kan variera..
    Gick in i v 29 igår, var in på specmödravården i måndags och trodde då att vi skulle få ett datum.. Men så blev det inte, ska in nästa gång v.35 och se om allt är ok. Om allt är OK får vi komma tillbaka v.37 coh få ett datum då... Var ju beredd på att få ett datum i måndags...
    Tack igen!

  • Äldre 15 May 09:19
    #4

    Vi fick ett datum då jag skulle vara i 38+0 då man inte sätter igång tidigare här. Ett tag var det tag om att vänta ytterligare en vecka, men det klarade jag inte psykiskt.
    Som tur var så kom dottern spontant 37+2.
    Jag hoppas du kan få ett datum när du ska dit nästa gång, det är jobbigt med osäkerheten..
    Kramar!

  • Äldre 27 Jul 11:43
    #5

    Jag förlorade int min i PSD, men i anencefali.
    Jag fick tid för igångsättning mäe andra i vecka 38 + 0,
    Datum fick jag redan i vecka 19.

Svar på tråden Änglasyskon i sommar..