• Angelmyzis

    Ansikts krämer o rengöring...

    Hej!!

    Vilken ansiktskräm rekomenderar du till "normal" hud....både vad gäller dag o natt...även för ögon...
    Finns ju ett helt hav därute...o måste d vara dyrt för o vara bra...??
    Är d bäst o hålla sig till samma "serie"..??
    O vilka rengöringsprodukter rekomenderar du...??

    Tack på förhand...

  • Svar på tråden Ansikts krämer o rengöring...
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!
    Det måste inte vara jättedyrt för att vara bra, men jag tycker det är såpass viktigt med ansiktet, och när man kommer upp över 30 så kan det göra stor skillnad för kommande år hur man sköter insidan och även utsidan. Jag lägger gärna lite mer på bra ansiktsvård nu för tiden än vad jag gjorde förr. Det betyder inte att jag köper det allra dyraste, men försöker undvika produkter som innehåller ingridienser enbart för att dryga ut krämen. För mig är det viktigt att det är snälla produkter med rätt ph-balans, helst utan parfym och gärna med naturliga ingridienser. De märken jag använder mest är Dermalogica, (kan köpas på http://www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/daily-microfoliant.html  lite billigare än i affär), Ole Henriksen, Origins, Dr Hauschka, REN, Kiehls och Estee Lauder är andra märken jag använder). Hittar man rengöring, ansiktsvatten och fuktighetskräm i samma serie så är det bra, men jag ser inte varför man inte kan använda ett ansiktsvatten från ett märke och en fuktighetskräm från ngt annat.
    Det viktiga är att du köper produkter som är anpassade till din hudtyp, så att huden får vad den behöver. Många rengöringsprodukter fungerar även att ta bort ögon-makeup med, så du slipper använda en separat ögonmakeup-remover. Då kan du spara in en slant. Personligen handlar jag ofta rengörings- och ansiktprodukter när jag reser. Speciellt 2 franska märken Avene och Bioderma Laboratoire Dermatologique, (går att köpa på alla franska apotek) så är du ute och reser passa på och prova dem. Nackdelen är ju att reser du inte mycket så kan det vara lite svårt att få tag på produkterna regelbundet.
    Har man inte lite mindre budget så gillar jag apotekets Oliv-serie och även Bodyshops produkter. Garniers fuktighetskräm för normal hud (grön burk) är jätteskön, går snabbt in i huden och har nästan lite av en "av-svalnande" effekt, den kostar inte mer än 70kr. och Även Boots No7-serie, som inte heller är det allra dyraste men alltid får bra betyg. Jag gillar deras nattkräm, Time resisting night cream, ca 275kr. (är lätt parfymerad, men det är ju inga problem om du har normal hud.)

Svar på tråden Ansikts krämer o rengöring...