Inlägg från: mammajennifer |Visa alla inlägg
  • mammajennifer

    fåglar i skorsten!!

    blir så irriterad på dessa fåglar som byggt bo i min skorsten!
    då murstocken går igenom sovrummet precis bredvid sängen så hör jag dom hela tiden. det krafsas och kvittras och nu har tydligen äggen kläckts också! funderar på att ringa till sotarn men det kostar för mycket så nu undrar jag om det finns någon som kan ge mig ett gott råd om hur jag ska göra för att få bort dom?

  • Svar på tråden fåglar i skorsten!!
  • mammajennifer

    joo problemet är ju det att det är flera "kanaler" och boet är ca 3-4 meter ner i den som går till köksfläkten...

  • mammajennifer

    just det... vi har en sån där kup med galler för på sidorna men när vi köpte den så hade fåglarna redan flyttat in och vill få bort dom innan vi sätter dit den...

  • mammajennifer
    isisisis skrev 2009-05-16 11:30:34 följande:
    Du får väl skylla dig själv när du inte satte ett galler på skorstenen INNAN de fick ungar?Hur jävla taskig får man va?Ska du börja elda upp ungarna NU tycker du?Sorry,men det har jag ingensomhelst förståelse för!Nu får du ju ta ditt ansvar som människa att stå ut tills ungarna flugit ur boet.Sedan får du lägga på ett galler,så det inte behöver upprepas!
    nej jag har inte tänkt att elda upp fåglarna! vill bara få bort dom! Det står ju en jättestor björk på vår tomt, varför kunde de inte byggt sitt bo där?
Svar på tråden fåglar i skorsten!!