• Eima
    Äldre 17 May 23:05
    31971 visningar
    22 svar
    22
    31971

    Oj! Min son tar studenten - hur gör man?

    Kan du inte fråga honom lite om hur han vill ha det? Ifall han nu inte skulle uppskatta att få en nalle runt halsen så är det bara att skippa det då. Viktigast är väl att han är nöjd, inte att han "inte ska se oälskad ut" 

    Visst är det enkelt att låta en fotoaffär, vilken som helst, fixa skylt. Men är man lite pysslig så är det ju väldigt kul med en personlig skylt. Kan ta med bilder som har att göra med hans intressen t.ex. Behöver inte alls se ut som de traditionella skyltarna, om man nu vill sticka ut lite förstås.. Men det kan ju vara lite tidskrävande att göra nåt sånt.

    Jag köpte stora uppblåsbara champagneflaskor på gallerix en gång, till två jag kände som tog studenten. Som en kul grej. Finns lite annat än bara"det vanliga"(nallar osv) om man tittar runt lite.

    Lycka till

  • Eima
    Äldre 17 May 23:09
    #4

    Kan tillägga att när brorsan tog studenten så hade vi t.ex. med nån av hans teckningar, från när han var ca 5 år, på skylten. Han ritade mkt bilar, och gick sedan fordons. Så det var en kul grej att ha med!
    Och angående vad man ska välja för bild.. det brukar väl vara roligt att ha nån lite pinsam bild. Men även där kan jag tycka att personen i fråga ska få säga sitt. Alla uppskattar kanske inte såna bilder uppförstorade på en skylt bland alla kompisar... Även om de har minst lika pinsamma bilder.

  • Eima
    Äldre 18 May 19:51
    #6
    Ataraxia Aponia skrev 2009-05-18 10:02:42 följande:
    Nej, det är svårt det där, med gränsen mellan vad man tycker är kul och vad man tycker är pinsamt...Jag gör hellre en egen, annorlunda och mer personlig, skylt, än köper en "standard"-skylt hos fotohandlaren men är rädd att det ska se taffligt och hemsnickrat ut. Jag är inte så händig som jag vill vara, tyvärr...Sedan tycker jag att de fotografier jag har från tidiga 90-talet ser så sunkiga ut när jag scannat och förstorat dem. Inte många megapixlar där inte Tack för tipsen om champagneflaskorna! Jag ska hålla ögonen öppna efter mer "ovanliga" studentprylar, de måste väl finnas någonstans...
    Tror säkert du kan fixa ihop en snygg skylt. Kan ta nåt färgat papper som bakgrund om du vill det. En jag känner hade en mossgrön bakgrund, var riktigt snyggt! Och det sticker ju verkligen ut med lite färg, om det är det man vill

    Bilderna kan du ju kanske lämna in på en fotoaffär så får de förstora, kanske blir bättre? Bör väl inte kosta så mycket?

    Lycka till, igen!
Svar på tråden Oj! Min son tar studenten - hur gör man?