• längtan09

    Blandhy

    vilka produkter rekomenderar du till en person med blandhy, alltså rengörings och insmörjningsprodukter? Får många finnar i pannan och runt munnen.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Blandhy
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Har du blandhy så är det viktigt att du använder produkter som balanserar huden, och ibland beroende på hur stor skillnad det är på t-zon och övriga partier kan det vara väldigt effektivt att punktbehandla de olika omr. Det är viktigt att du tillför fukt, även på det lite fetare partierna. Men använd en lättare fuktighetskräm.
    De märken jag använder mest är Dermalogica, http://www.dermalogica.se/ här kan du läsa mer om deras produkter. (kan köpas på www.jerseybeautycompany.co.uk/dermalogica/dai...  lite billigare än i affär), Ole Henriksen, Origins, Dr Hauschka, REN, Kiehls och Estee Lauder är andra märken jag använder). Har man lite mindre budget så prova Garniers rengöring och hudvård, helt ok tycker jag. Deras fuktighetskräm är jätteskön, går snabbt in i huden och har nästan lite av en "av-svalnande" effekt, den kostar inte mer än 70kr. och Även Boots No7-serie, som inte heller är det allra dyraste men alltid får bra betyg. Säljs på Åhlens. Tänk på att du helst vill ha hudvårdsprodukter som inte innehåller tilltäppande ämnen, så inga mineraloljor eller lanolin.
    Hoppas det hjälper dig att hitta ngt som passar dig!
    Mvh Åsa

Svar på tråden Blandhy