Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

    Försenad mens - Om inte gravid - kan det vara farligt?

    Nu kommer ni säkert tänka att detta är helt onödigt att fråga då ett gravtest kan ge det rätta svaret. Och det vet jag - imorgon kommer jag att gå iväg till apoteket för att köpa ett.

    Men eftersom apoteket här är stängt och ICA inte hade ett så måste jag spendera kvällen frågandes. Det är så att jag hade skyddat sex (kondom) för någon vecka sedan och nu har inte min mens kommit som den ska. Det kan hända att den bara är sen naturligtvis men det känns ändå konstigt för jag brukar alltid få den "normalt".

    Jag är väldigt trött och har ett väldigt svagt illamående ofta. Det gör lite ont och sticker i nedre ryggen och i magen ibland. Och mensen har inte dykt upp.

    Om det inte är så att jag är gravid - är det normalt med försenad mens utan att det ska vara något allvarligt? Har ni haft det utan komplikationer senare?

  • Svar på tråden Försenad mens - Om inte gravid - kan det vara farligt?
  • Anonym (Jag)

    Det brukar sägas att testet kan visa negativt trots graviditet. Att det är säkrast att vänta en vecka.

    Sedan har jag hört att mensen också kan hoppa över en månad ibland eller bli oregelbunden en tid pga stress eller annat.

    Men skulle vilja höra lite tankar från andra, ifall detta stämmer osv.

Svar på tråden Försenad mens - Om inte gravid - kan det vara farligt?