• Jaya

    när ska man stryka på Emla?

    Jag ska ta up p-staven, och har fått en emla kräm av min bm. När ska jag stryka på emla kräm om jag ska ta p-staven klockan 11?
    Alltså hur lång tid behöver krämen för att verka?

    Glömde fråga bm detta och de har bara telefontid mån och torsdag, och på torsdag är de inte inne då det är helgdag. Ska ta ut den på måndag.

    Tacksam för snabba svar!

  • Svar på tråden när ska man stryka på Emla?
  • sjöberg75

    Dosering och bruksanvisning


    Krämen läggs på huden minst en timme före ingreppet. Om krämen sitter på under 1-2 timmar varar bedövningen cirka två timmar efter det att täckförbandet tagits bort.

    Kopierade texten ifrån fass.se

  • sjöberg75

    Det är inte alltid lätt o tänka på allt.. o ibland glömmer man men då finns ju fl som en räddare i nöden {#lang_emotions_wink}

  • Bebislängtan82

    Emla är super bra,det använde jag då jag pierca mig  navlen hade det på 1½ timme innan det var dags,kände inte ett dugg


    Är 2010 vårt år
  • challe 1

    håller det upp till två timmar? då hinner man ju göra en liten tatooering ju. haha.

  • Bebislängtan82

    Jag har hört att man inte ska ha det då man tatuera sig,risken att dom halkar är lättare då. Min kompis fråga om det men hon fick inte ha det. Riktigt varför vet jag inte för dom torkar väl av krämen innan


    Är 2010 vårt år
  • challe 1
    Bebislängtan82 skrev 2009-05-21 12:12:28 följande:
    Jag har hört att man inte ska ha det då man tatuera sig,risken att dom halkar är lättare då. Min kompis fråga om det men hon fick inte ha det. Riktigt varför vet jag inte för dom torkar väl av krämen innan
    ja dom måste ju tvätta och sterilisera innan så det känns ju som emlan kommer försvinna. tror inte dom kan halka på den.
  • Bebislängtan82

    Nej egentligen fick inte jag ha det heller då jag tog i navlen men men det dom inte vet lider dom inte av


    Är 2010 vårt år
  • challe 1
    Bebislängtan82 skrev 2009-05-21 12:31:16 följande:
    Nej egentligen fick inte jag ha det heller då jag tog i navlen men men det dom inte vet lider dom inte av
    undrar varför man inte får ha det. måste fråga nångång. skulle gärna vilja ha dotterns namn nånstans men vågar inte tattoera mig.
Svar på tråden när ska man stryka på Emla?