• Mamma 2b

Satans cyklister!

Hade inte tänkt gnälla men kan inte hålla det inne längre.

Jag vill veta vad i hela friden cyklister har på vägarna att göra?!

Häromdagen åkte jag samma väg upp till landet som vanligt och precis som vanligt är vägen kantad av cyklister, trots att det på många delar av min resväg finns utomordentliga cykelvägar.

Jag fattar inte! Snälla kan någon förklara vad en vinglig jävla cykel har på en 70 och en 90- väg att göra?? Jag skulle då aldrig riskera mitt liv på det sättet. Man kan inte kallt räkna med att bilisterna hinner se och reagera i dessa backar och krön. Sen att de ofta saknar vett att åtminstone hålla sig till sidan är för mig obegripligt.

Det absolut "bästa" var nog när den där lilla jäkla cykeln som liksom låg på marken där en idiot satt och körde med armarna istället för med benen.
    Hur hade han tänkt överleva på landsvägen när en bil kommer farandes utan min exeptionella uppmärksamhet i backarna???!???!

• Svar på tråden Satans cyklister!
  • Tigerwoman

Jag retar mig också något fruktansvärt på cyklister! VARFÖR är det t ex så svårt att förstå att även cyklar SKA stanna vid rött ljus??? Eller att man inte kan cykla på en enkelriktad gata MOT färdriktningen och visa finger och göra fula miner till bilar man möter, för att man anser att de borde väja??? Det är uppenbart att väldigt många cyklister inte har körkort, och inte kan ett DYFT om de regler som gäller i trafiken....

• Mamma 2b

Ja verkligen.. Jag fattar bara inte hur de kan vara så j*vla dumma att tro att de är odödliga bara för att de tror sig cykla efter sina speciella regler... Idioti!!
    Jag vill iallafall inte ha deras liv på mitt samvete för att de inte har vett att idka trafiksäkerhet.

• Scorpionmum

Jag cyklar inte eller kör bil, men retar mig på båda. Cyklisterna finns överallt med noll koll och bilisterna tror de äger allt som är asfalterat med mittstreck... och kör fortare än de får. Vet man dessutom att vägen brukar vara fylld med cyklister, ja då får man ju ta det lilla lugna istället. För det är väl så, att så länge ingen lag förbjuder cyklar på landsväg så kommer de att cykla där.

• Anna Collovin
    Scorpionmum skrev 2009-05-20 01:03:15 följande:
    Jag cyklar inte eller kör bil, men retar mig på båda. Cyklisterna finns överallt med noll koll och bilisterna tror de äger allt som är asfalterat med mittstreck... och kör fortare än de får. Vet man dessutom att vägen brukar vara fylld med cyklister, ja då får man ju ta det lilla lugna istället. För det är väl så, att så länge ingen lag förbjuder cyklar på landsväg så kommer de att cykla där.
    Visst det är inte förbjudit att cyckla på vägen men man blir fan irriterad när det finns cyckel väg vid sidan om så vinglar dem omkring på vägbanan i stället dem ska hålla sig på cyckelbanan
  • lokisse

det är väll tävlingscyklisterna som är ute och jamsar mit i vägen iderligen..
    dessa käka mäniskor med helkropskondom i lagfärger och litervis vatten fasthäftat pa rumpan.
    dom far fram pa sina racer bikar som om världen vore en enda stor cykelbana.
    jag har hört att dom ör pa vägen för att fa träning inför sina lopp som altid är pa vägar och aldrig pa caykelbanor.
    förbjud tour de france dom är ju dopade hela bunten enda sa fa man kanske lungn och ro nan gang

• Scorpionmum

Anna Collovin skrev 2009-05-20 10:34:06 följande:

Visst det är inte förbjudit att cyckla på vägen men man blir fan irriterad när det finns cyckel väg vid sidan om så vinglar dem omkring på vägbanan i stället dem ska hålla sig på cyckelbanan
    De vinglar ju iofs inte mindre på cykelbanan och som barvagnsförare får man ju hoppas på att de inte kör in i eller på vagnen...
  • Anna Collovin
    Scorpionmum skrev 2009-05-20 10:38:48 följande:
    Anna Collovin skrev 2009-05-20 10:34:06 följande:
    De vinglar ju iofs inte mindre på cykelbanan och som barvagnsförare får man ju hoppas på att de inte kör in i eller på vagnen...
    Ja dem är livsfarliga vissa ska inte dra alla över en kam men är där cyckelbana är det där dem ska va inte på vägbanan eller gångbanan
Svar på tråden Satans cyklister!