• Anonym (me2)
    Äldre 20 May 13:47
    5174 visningar
    12 svar
    12
    5174

    Ja, min mun är sned och ojämn men jag vill inte göra något åt det! Inte okej?

    Jag har varit med om nästan precis samma sak. Jag hade visserligen ett ganska stort fel som gjorde att mitt utseende kanske påverkades lite mer än i ditt fall. Jag visste om det innan tandläkaren tog upp det och kände väl att jag inte var den snyggaste människan i världen, men efter att man gång på gång tog upp det vid mina tandläkarbesök började jag fokusera mer och mer på det och kände mig till slut som om jag var totalt missbildad i ansiktet. Och för dem räckte det inte med att säga "det här, det här och det här kan man åtgärda", utan man gick in i detalj på hur FIN jag skulle bli om man sågade av käken här, här och här och sen låste ihop dem tills det fick läka. Jag gick därifrån gråtandes och panikslagen Detta sa man till mig när jag var runt 18 år gammal, dvs. mitt under gymnasietiden då man är ganska känslig, och jag blev snudd på deprimerad och ville hela tiden dölja mitt utseende.

    Det hela ledde till att jag fick både tandställning och gjorde en operation - och idag är jag jätteglad att jag gjorde dem för jag är mycket mer nöjd med mitt estetiska utseende och vet att jag kan få färre problem än om jag inte gjort ingreppet. Men sättet man presenterade det hela på från första början var nästintill traumatiserande!

Svar på tråden Ja, min mun är sned och ojämn men jag vill inte göra något åt det! Inte okej?