• hejhej­monika
    Äldre 21 May 19:47
    27825 visningar
    57 svar
    57
    27825

    vad tycker ni om namnet Lo?

    Väldigt fint. Ett av mina favoritnamn. HAde jag fått en pojke hade han fått det namnet. Vet att det funkar både på gossar och killar, och är fint för båda, men för mig var det förknippat med en lite pojke. Så tjejen fick ett anant namn, men får jag en kille så är namnet en het kandidat!

  • hejhej­monika
    Äldre 21 May 19:54
    #8
    lovemyboys skrev 2009-05-21 19:50:04 följande:
    Hm...blev fundersam....menar du att det ska uttalas just L O....eller mer Ello???
    På samma vis som Louise skulle läsas som "Eloise" ;)?

    För mig uttalas Lo i varje fall på samma vis som "lo" i "lodjur".
  • hejhej­monika
    Äldre 21 May 19:57
    #10
    vickey skrev 2009-05-21 19:54:47 följande:
    som lo i lo katt :) funderar om detta inte är det perfekta namnet :) då det är en förkortning på Loke och lova som båda varit heta kandidater på listan. Dessutom är vi katt människor. :D Men det känns såå charmigt, me det kan inte tas för ett trash namn va?
    Alltså, det där med "trashnamn" kan folk ta och stoppa upp i...... Välj de tnamn du/ni tycker är fint!

    Jag kommer som sagt att välja Lo antingen som tilltalsnamn eller mellandnamn till nästa (om det blir en nästa...) onge :). Mycket fint namn! Mjukt i munnen, lätt att uttala även om man hamnar utomlands, lite lagom ovanligt.
  • hejhej­monika
    Äldre 22 May 14:06
    #29
    Cornellia skrev 2009-05-22 13:33:07 följande:
    Jag gillar det inte alls!
    Å andra sidan så kanske inte barnnamn är din grej öht ;) (tänker på din presentation...)
  • hejhej­monika
    Äldre 22 May 22:25
    #34
    Grätchen skrev 2009-05-22 14:30:00 följande:
    Gillar inte namnet,tänker på vad det betyder på engelska.
    Och vad betyder "Lo" på engelska?
  • hejhej­monika
    Äldre 22 May 22:53
    #38
    Grätchen skrev 2009-05-22 22:30:08 följande:
    Toalett,stavas loo.
    Engelskan "loo" uttalar jag på ett sätt som jag tror inte kan förväxlas med "Lo". Men jag hade inte valt toalett-stavningen till barnet :).
Svar på tråden vad tycker ni om namnet Lo?