• Licens To Kiss
    Äldre 23 May 11:36
    3770 visningar
    1 svar
    1
    3770

    Hur får jag naglarna att inte spricka? Jag använder NailHardner och filarna naglarna.

    Jag är en gammal nagelbitare men nu har jag slutat. Naglarna har börja växa och har fått en ordentlig vit "rand" upptill. Naglarna spricker. Jag filar men det hjälper inte. Tips på hur jag gör naglarna starkare så dom håller sig "långa" och slutar ha tendens att spricka?


    Hur gör jag med nagelbanden som kryper upp på naglarna?
    Mamma och Flata. (+1 till -3?)
  • Svar på tråden Hur får jag naglarna att inte spricka? Jag använder NailHardner och filarna naglarna.
  • Åsa skönhe­tsexpe­rten
    Äldre 28 May 13:51
    #1

    Hej!


    Det kan vara så att du lider av ngn slags ämnes-brist. Sköra naglar som spricker är ofta tecken på detta. Det är viktig att du äter en varierande kost och att du får i dig tillräckligt med kalcium och magnesium samt B-vitamin. En nagelbands-olja hjälper torra nagelband. (Tex Apotekets "oliv"-olja). Det finns kost-tillskott att köpa på naturapotek som just är sammansatta för att stärka tillväxt av naglar och hår. Men det är såklart viktigt att du äter rätt kost också.


    Lycka till!


    Mvh Åsa

Svar på tråden Hur får jag naglarna att inte spricka? Jag använder NailHardner och filarna naglarna.