• jejje7­5
    Äldre 25 May 21:02
    1172 visningar
    3 svar
    3
    1172

    Regnbågsfamiljer i Västernorrland

    Jag och min sambo bor i Sollefteå i Västernorrland och undrar om det finns fler regnbågsfamiljer i länet. Blivande eller redan varande spelar ingen roll.

  • Svar på tråden Regnbågsfamiljer i Västernorrland
  • norrla­ndsmam­mor
    Äldre 27 May 15:36
    #1

    visst det finns flera, jag och min fru vänta barn jag är 16. vecka. vi bor i västerbotten. skulle vara kul att träffa flera
    ok.
    norrlandskvinnor

  • jejje7­5
    Äldre 28 May 12:36
    #2

    Vad kul. Min sambo är i vecka 18 så då är vi nästan lika i graviditeterna. Vi väntar på vårat RUL som vi ska på nästa vecka.
    Vi tycker också att det skulle vara kul att träffa fler familjer i samma situation.

  • norrla­ndsmam­mor
    Äldre 5 Jun 11:42
    #3

    hej, det är jätte kul. jag och min fru tycker det borde vara kul att träffa fler, det finns ingen föräldrar kurs för lesbiska föräldrar, inte var jag vet. jag är hos en barnmorska i Umeå eftersom jag tycker det är bättre i lite större stan än i inlandet. det är min mening. hur var det för er. jag menar att träffa en barnmorska??

    det känns ibland konstig eftersom lagändring är sedan 2005 och jag trodde verkligen att de efter 4 år har lärt att det finns fler föräldrarformer än mama pap barn. men det tar väl tid.

    kul att höres!

    norrlandskvinnor

Svar på tråden Regnbågsfamiljer i Västernorrland